• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B laten verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Ik zie met de zoekfunctie dat deze vraag ooit met succes beantwoord moet zijn, maar kan de resultaten niet lezen/benaderen.

Wie kan mij nog vertellen hoe ik een #N/B waarde (n.a.v. VERT.ZOEKEN) kan onderdrukken, zodat bij geen waarde er gewoon nix staat, ipv #N/B

Alvast bedankt.

Hoi Jacqueline ,

=Als(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomgetal;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomgetal;ONWAAR))

Zo moet ie lukken....kom je er niet uit dan hoor ik het wel vermeld dan even de volgende gegevens

zoekwaarde;tabelmatrix;kolomgetal

Maar volgens mij gaat het helemaal lukken.

Wildboy,

de formule is nu zo. Hoe pas ik die nu het beste aan?

=ALS(AA397;VERT.ZOEKEN(AA397;plus;8;ONWAAR);"")

Dank je wel.

Hey Jacqueline,

Even gekeken maar....werkt die formule van je wel ,volgens mij klopt ie niet helemaal of ik ben gek maar das ook wel een beetje waar. :p

Volgens mij moet dit 'm zijn:

=Als(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(AA397;plus;8;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(AA397;plus;8;ONWAAR))

Hoor het wel :thumb:

Wildboy,

mijn formule werkte perfect, maar die van jouw nu helemaal!!!!!!

Dank je wel.

Mijn formule was bedoeld, om als er geen waarde ingegeven werd waarop gezocht kon worden (die cel AA397 bijvoorbeeld = lege cel), dat ie dan het antwoord niet met #N/B gaf, maar met ""

Jouw formule is, de mijne aangevuld, maar dan met als AA397 wel een waarde heeft, maar met vert. zoeken geen antwoord aantrof en ook #N/B geeft ... en nu dus niet meer!!

****A!!

Ah oke ,

Veel plezier er mee ,

Ben 'm ook ooit eens tegengekomen op 1 van de vele Forum site's op het WWW

Wildboy,

toch nog een vraag,

nou had ik dus al een joekel exelbestand klaar met mijn formule. Heb je misschien ook een truc hoe ik makkelijk mijn formule aanpas naar de jouwe, ipv celletje voor celletje?

Groetjes,

ja meestal kan dat wel maar ligt een beetje aan hoe het er uit ziet bij jou

heb je een mailtje gestuurd met mijn E-mail adres dan kan je het even mailen ,kijk ik er even na

als je wil :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan