• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B of 0 verbergen in gegevenslabels in kolomgrafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlotter33

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Ik heb een kolomgrafiek op basis van gegevens, waaronder ook #N/B en lege cellen.
Voor de waarden #N/B en voor lege cellen verschijnen er geen kolommen (dat is zoals ik het wil)

MAAR als ik gegevenslabels toevoeg aan de kolommen verschijnt er #N/B voor de waarde #N/B en er verschijnt 0 voor een lege cel (of voor cel met inhoud ""). Is het mogelijk om die waarden #N/B of 0 te verbergen in de gegevenslabels, zodat er in de kolomgrafiek voor de waarden #N/B en lege cel geen kolom en ook geen gegevenslabel verschijnt? Hartelijk dank voor uw hulp.

Bijlagen

Bedankt voor je snelle reactie.
Als ik de formule aanpas, dan verdwijnt #N/B inderdaad, maar dan komt er een lege cel i.e."" en die lege cel wordt als gegevenslabel in een kolomgrafiek 0. Ik zou graag hebben dat bij een lege cel er in de kolomgrafiek geen kolom verschijnt en als gegevenslabel geen 0.

ik had die cellen al aangepast. De aangepaste cellen zijn nu leeg
Maar in de kolomgrafiek verschijnt er nu 0 ipv #N/B.
En ik zou graag volgende willen voor de maanden waarvoor er geen resultaat is voor formule vert.zoeken:
-geen kolom voor die maanden in de grafiek
-geen waarde als gegevenslabel, dus ook geen 0 boven kolommen in grafiek
Dus dat het duidelijk wordt voor de lezer dat er voor die maanden geen info is.
Is dat in Excel mogelijk of is er een workaround voor nodig?

m.a.w. is het mogelijk om gegevenslabel niet te laten zien in een grafiek indien dat gegevenslabel verwijst naar een cel, waarvan het formuleresultaat "" is.

Laatst bewerkt:
Zie bijlage. De #N/B heb ik weggehaald met de ALS.FOUT functie en het weglaten van de nulwaarden van de labels heb ik ingesteld bij de instellingen voor de notatie van de labels. Ik heb dit ingesteld als getal met de volgende opmaak: #.##0;;;

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan