• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul ruys

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo,

Ik ben al een tijd aan het stoeien met onderstaande formule. Met de helpfunctie F1, nog op het internet (googelen) schiet ik wat op. Zie een heleboel info met onder andere ISNB, ISFOUT. Hoe ik het precies in deze formule in moet bouwen gaat me net boven de pet.

=ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""})

(deze formule bevind zich op blad2 K4)

De bedoeling is dus dat de invoer op blad 1 g,o,rv,t,v de cijfers op blad 2 geven die corresponderen, met de lettes op blad 1. De "n" heb ik al ingebouwd om op werkblad 2 een lege cel te krijgen ipv. #N/B.

Iemand een idee.

Alvast bedankt,

Groeten, Paul

=ALS(Blad1!K4="";"";ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}))
Of:
=ALS(ISNB(ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}));"";ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}))

#n/b

=ALS(Blad1!K4="";"";ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}))
Of:
=ALS(ISNB(ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}));"";ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}))

Harry, helemaal top. Het werkt.

Een nabrander. Is het nu ook nog mogelijk om de "n" en de nodeloze "" tussen de accolades te verwijderen. Als ik dit nu doe krijg ik een 8 in de cel op blad 2, terwijl er geen g staat op blad 1.

Maar mocht het een probleem zijn, laat dan maar. De formule werkt zoals je heb hebt aangeleverd.

Super bedankt. Heel fijn zo'n forum.
Dan rest de vraag wie is de clown in deze. ;)
Groeten,
Paul

Beste paul ruys ;)

Wat je verwijderd in de eerste accolades moet je ook in de tweede accolades verwijderen.
Vb. ik verwijder de "n" dan wordt de formule :

=ALS(Blad1!K4="";"";ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"o";"rv";"t";"v"};{8;4;7;5;6;""}))

Vergeet dan ook de vraag niet op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Groetjes danny. :thumb:

Hallo Danny,

Ik had gekozen voor de formule
=ALS(ISNB(ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n";"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}));"";ZOEKEN(Blad1!K4;{"g";"n" ;"o";"rv";"t";"v"};{8;"";4;7;5;6;""}))

Hier heb ik inderdaad bij beide zoekopdrachten de "n" verwijderd en idem de "", helaas werkt dit niet. De aangepaste formule die jij aanleverde (de eerste formule van Harry) maar dan zonder "n" werkt niet.

Ik neem de extra tekentjes wel voor lief. Zolang de resultaat maar goed is.

Tnx. Friend

gr. Paul:thumb:

Sorry Danny, probleem is voor opgelost. Inderdaad de "n" weggehaald. Maar je moet de formule wel in de goede cel zetten. Dus hij werkt wel, de vermoeidheid speelde op.

Harry en Danny bedankt.

Super

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan