• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#n/b vert.zoeken d.m.v. =deel(cel;2;1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste Helper,

In de bijlage zit een bestand waarbij vert.zoeken op een of andere manier niet werkt. Ik zie de fout niet.
Met tekstvakken is de bedoeling beschreven.

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Dat komt omdat het te zoeken cijfer als string is genoteerd en het te vinden cijfer als standaard.
Maak er eens dit van:
PHP:
=VERT.ZOEKEN(INTEGER(G26);DATA!$A$1:$B$35;2)

of zet een apostrof voor de getallen in kolom A van sheet "DATA".

dus '1

Heren

De oplossing van SjonR was de beste omdat er niet altijd een getal staat.
Bij de oplossing van Emoor word in de cel waar een letter staat #waarde gegeven.

Het is opgelost. Dank je wel Bikkels

Mij oplossing werkt in je voorbeeld prima.
Maar er zijn zoals je ziet meerdere oplossingen en waar het om gaat is dat je het probleem begrijpt en dus consequent bent in het gebruik van tekst of getal :)

@Edmoor

Er staat niet altijd een getal dus ik krijg bijvoorbeeld door cel M26 waar een D in staat de Melding #waarde.
Dat zal toch ook bij jouw zo moeten zijn.

Die letters waren me niet opgevallen, maar als je met de DEEL functie ergens een cijfer uit haalt is het altijd tekst en niet numeriek.
Als je daarmee wil zoeken met bijv. VERT.ZOEKEN moet je er dus voor zorgen dat beide datatypes gelijk zijn.
Door er een enkele quote voor te zetten in de zoek kolom, zoals SjonR zei, maakt je van de cijfers daar dus tekst.
Mijn voorbeeldje deed het net andersom en maakte van de tekstuele cijfers numerieke waarden.
Uiteraard gaat dat met een letter niet.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg dat de deel functie alleen tekst als resultaat heeft. Ik heb ook nog geprobeerd om de celeigenschap van heel kolom a op blad data te wijzigen naar tekst maar dan werkt het ook niet. Dus de apostrofe is de truc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan