n00b: data opvragen uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyrax

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2001
hi allemaal

ik moet voor mijn moeder een access DB maken die een bridgecompetitie op poten zet. Het doel is dat alle spelers zich afzonderlijk inschrijven. Die gegevens kan ik uiteraard allemaal via forms in een DB zetten.

Wat nu men probleem is, is dat alle afzonderlijke spelers 'gekoppeld' moeten worden. Elke ingeschreven speler moet basisgegevens invullen bij inschrijving, en ze krijgen van ons een ID-nummer. Nu wil ik een venstertje waarin men moeder kan invullen 'ID 00101 speelt dit jaar samen met ID 00519'. Ik wil dat ze van elk van die ID's een controle krijgt door van het ingegeven ID ook de naam en voornaam (en nog wat andere data) te zien krijgt. Daarna worden de 2 ID's samen met 1 checkbox weggeschreven in een andere tabel.

ik ben jaaaren niet meer met access bezig geweest, weet zeker dat ik dit op school heb gezien ... maar hoe ging t alweer :confused:

iemand die me de goede richting in kan trappen ??

Je hebt een tabel met deelnemers en een tabel met teams. De relatie tussen die twee is 1 op veel.
Je moet dus de deelnemers koppelen in je teams tabel
Deelnemers
ID0101
ID0102
etc

Teams
ID0101, ID0102
etc

HTH:D

bedankt Guus

zover was ik al wel hoor :o

wat mijn eigenlijke bedoeling is, is dat ik elk ID nummer afzonderlijk wil ingeven bij het 'teams maken', en dat ik, na elke ingave de naam & woonplaats van de betreffende speler wil zien, ter controle. Dat is nou net het stukje dat ik niet voor mekaar krijg ???

grtz

Ik denk ik begin maar bij het begin...

Je kan de gegevens ophalen met dlookups en die tonen met behulp van de msgbox.

Uit het hoofd...
Code:
Public function Controle(lngID as long) as boolean

dim strNaam as string

strNaam = Dlookup("Naam","Tabelnaam", "ID = " & lngID)
if len(strnaam)=0 then
   msgbox "Dat id is niet gevonden in de database"
   controle=false
   exit function
else
   ïf msgbox("Gevonden naam: " & strnaam & vbcrlf & "Klik 'Ja' om door te gaan",vbinformation+vbYesNo)=vbNo then
      msgbox "Afgebroken"
      controle=false
   else
      controle=true
   endif
endif
een stukje pseudo code.
Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan