N95 koppelen aan WLAN?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimSerh

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2005
Weet iemand hoe je een N95 aan een WLAN koppelt?

Hij geeft wel aan dat er netwerken beschikbaar zijn, maar op het moment dat je verbinding wilt maken, zegt ie dat er geen draadloos netwerken beschikbaar zijn..

De melding is:

Kan niet verbinden WLAN-netwerk niet gevonden..:confused:

Dat komt voor als het signaal niet sterk genoeg is. Heb je zelf een draadloos netwerk in huis en lukt het daar ook niet op?

Dat is raar inderdaad en heb ik nog nooit gehad op mijn N95.
Je zoekt dus naar netwerken en klikt dan op verbinden?
Je weet ook zeker dat het niet met de beveiliging te maken heeft?

ja dat weet ik zeker. mijn netwerk is wel beveiligd maar ik weet het uiteraard wel het wachtwoord.

Mijn neef komt zo naar mij toe en die heeft er veel verstand van. Ik zal het hem ook even vragen. Niet zeker dat hij het weet maar twee weten meer dan één.

Oke :thumb:
Ik hoop dat hij het weet..

Ik heb die telefoon nog maar net.. en het is raar, want als vrienden hier zijn met hun iphone kunnen ze wel op mijn netwerk.. En ik nu dus niet..
Ik hoor het wel!

Nog even proberen. Je klikt dus op "verbinden" ?
Als je nu gelijk eens op "browser starten" drukt ?

Wat ik via Google tegenkom is dat het ook aan de router kan liggen of heb je het bij alle netwerken?

Dat is juist de manier waarop ik het steeds probeer..

Ik ga alsvolgt te werk:

Ik zoek naar beschikbare netwerken..
Hij vind er 4 waarvan er 1 niet beveiligd is en waarvan er 1 van mijzelf is
Ik probeer verbinding te maken met mijn eigen netwerk (die heeft 100% signaal)
Ik voer mijn wachtwoord in
En dan zegt ie dat hij geen netwerken vinden kan..
Terwijl ik weet dat het hier wel moet lukken aangezien vrienden wel op mijn draadloze kunnen " inloggen "

Laatst ook last van gehad... heel vaag hoor, maar wat ik heb gedaan is het volgende:

Je gaat naar je router (192.168.0.1 of 192.168.1.1) Probeer te vinden ==> Wireless Settings ==> ACL (Wireless Access Control) daarin kan je je mac adres van je phone toevoegen. Het is een onderdeel in je router wat toestemming geeft dat jou mac adres (phone) wordt toegelaten.

Je mac adres van je phone kan je vinden door: *#92702689# in te voeren....

Wie niet waag wie niet wint....

Succes...

Mvg NickLatu

ps: werkwijze en benaming van hierboven vermelde tip kan per router verschillend zijn, probeer het vergelijkbaar onderdeel te vinden.... of geef je type/merk router van je op, dan zal ik eens gaan kijken op het net of ik daar iets van kan vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan