n95 op school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ravin08

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2009
hallo.
ik heb een probleem met mijn mobiel.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.?

ik heb sinds kort een nieuwe mobiel gehad.
een nokia n95,
op mij school Mondriaan hebben wij draadloos internet,
dus ik wil er verbinding mee maken.
dus ik zoek het netwerk, het is een onbeveiligd netwerk maar het werkt alleen als je een leerlingnummer en wachtwoord invult.
bij mij vriende is het zo van als hun verbinding maken met het netwerk dan komen ze op een scherm waarbij je die gegevens moet invulle.
maar bij mij komt het niet zo ver.
ik krijg een witte scherm.
met iets van failure ofzoiets te zien.

kan iemand mij helpen..

Alvast Bedankt ...!!

Ravin

waarschijnlijk ondersteunt je gsm de beveiligingstype van je school's netwerk niet.

bedankt allemaal..
ik zag deze week nog ff langsgaan bij de beheerder.

Ik denk dat het een WPA2-Enterprise netwerk is (ook wel WPA2-Radius netwerk genoemd).

Geen idee of je met dergelijke netwerken op je n95 kunt verbinden. Kijk in de handleiding etc.

Succes,

Tijs.

jaaa sorry mense..
ik was op vakantie gegaan.
ben pas terug gekomen..
vandaag weer die mobiel naar school meegenomen..
ik krijg een witte scherm te zien.
met daarop ''web authentication redirect''

mijn vrienden krijgen daaar een inlogscherm..
https://1.1.1.1/login.html dat is de inlogsite die ze krijgen
maar als ik handmatig daarop wil gaan dan krijg ik gewoon die witte scherm met die ''web authentication redirect''..
ik hoop echt dat iemand mij kan helpen..

alvast bedankt..
Ravin

Ravin,

We kunnen je hier niet helpen m.b.t. die website, denk ik zo. Ga eens met de beheerder praten hoe het in elkaar is gestoken is en hoe je daar vanaf jouw n95 iets mee kunt doen. Geeft die beheerder aan je niet te kunnen (of willen) helpen, dan houdt het vlgs. mij op.
Alvast een voorzet: Ik denk dat er een Cisco apparaat in het netwerk staat die je (na draadloze verbinding) automatisch doorverwijst naar die inlog webpagina. Lijkt mij inderdaad een Radius apparaat, maar zou ook een AAA apparaat kunnen zijn (Authentication, Authorization, Application).

EDIT: Je meldt dat het een https verbinding is, en je dus eerst het beveiligingscertificaat van die website moet importeren in je n95. Daarbij zou die beheerder je moeten kunnen helpen, hoop ik. Lijkt mij de oplossing van je probleem.

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke bedankt voor je antwoord..
nu heb ik een andere vraagje..
misschien helpt dit bij mijn probleem met die internet

mijn firmware is v 14.0.001
ik weet dat er al nieuwere versies zijn..
maar hoe moet ik update..
via die software updater van nokia zelf.. geef die updater aan dat dit de nieuwste versie is..
wat moet ik nu doen?

Ravin

Wat je moet doen is hetgeen wat ik geschreven heb. Pas als daar niets uitkomt, dán mag je pas beginnen over andere opties.

Ik zou trouwens geen enkele reden weten waarom er nieuwere versies zijn als Nokia zelf aangeeft dat je de nieuwste versie hebt, nu. Als die zogenaamd nieuwere firmware 'gehackte' firmware versies zijn, dan moet je je handen daar zéker vanaf houden, want hoe denk je dat de systeembeheerder je kan helpen als je geen officiële Nokia software gebruikt op je mobiele telefoon.

Tijs.

hmm
nu heb ik weer een ander probleem..
ik ben langs de systeem beheer geweest.
dus toen wou ik hem die witte scherm laten zien.
nu krijg ik wel verbinding, maar als ik op internet wil gaan krijg ik nu..
geen reactie gateway..

wat nu??

Je had beter aan de systeembeheerder kunnen vragen wat er precies gebeurt als je je moet aanmelden. Dit dan vooral m.b.t. dat SSL-certificaat en of je die eerst moet importeren op je nokia. Ik vermoed namelijk dat dat nog steeds noodzakelijk is.

Dat de gateway niet gevonden kan worden hebben we hier niet zoveel aan. Je zult dus (ook) op het moment dat (je denkt dat) je verbinding hebt na moeten kijken op de nokia welke ip-instellingen er dan in werking zijn, incl. welke standaardgateway daarbij vermeld wordt. Dat had je dan aan de systeembeheerder kunnen voorleggen of dat nu wel of niet geldige ip-adressen zijn.

Dan heb je ook niet vermeld of je nu die 'gebruikersnaam' en 'wachtwoord' hebt kunnen invullen die blijkbaar (via die https website) toegang verleent tot het netwerk.

Nu hebben wij op het forum niets en jij hebt niets. Dat schiet niet op, terwijl de ondersteuning toch echt in de eerste plaats van/via de systeembeheerder moet lopen, want hij heeft het ingericht of laten inrichten en dient dus te weten wat ervoor nodig is om succesvol verbinding te kunnen maken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan