Na 10 minuten blauw scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ennasil

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Er is een probleem gevonden. Windowls is afgesloten om schade te voorkomen

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals word weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze zijn geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken dient u de computer opnieuw op te starten op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Iemand oplossing oid? Ik heb verder niet zo heel veel verstand van computers, maar zou toch willen weten wat ik het beste kan doen om dit op te lossen en wat dit probleem inhoud.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Zou u iets specifieker kunnen wezen over wat u ziet in het scherm? Heeft u een virusscanner geinstalleerd staan en zoja is deze up2date?

Er is een probleem gevonden. Windowls is afgesloten om schade te voorkomen

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals word weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze zijn geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken dient u de computer opnieuw op te starten op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Iemand oplossing oid? Ik heb verder niet zo heel veel verstand van computers, maar zou toch willen weten wat ik het beste kan doen om dit op te lossen en wat dit probleem inhoud.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Kijk 's ff hier ,stond er verder geen stopfout/code bij?
Heb je de veilige modus(F8) al geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Toevallig had ik dit probleem gisteren precies hetzelfde.

Zelfde melding.

Je kunt 2 dingen doen.

1. [Fout]
2. Formatteer de harde schijf helemaal, en installeer alles opnieuw

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest deze fout op te lossen, tevergeefs.

Nu werkt me laptop weer perfect na een herinstallatie.

Laatst bewerkt:
1. Probeer in veilige modus je bios the flashen.
Mag jij me eens uitleggen hoe je dit wil gaan doen? Daarbij zit er een risico aan het flashen van het Bios en is het niet nodig voor een BSOD melding.

Belangrijk is inderdaad om de stop code te weten en daarnaast of er nog een bestand genoemd wordt die de fout veroorzaakt.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Is veel al een driver fout/probleem.

Er zijn heel veel mensen die na een bios update deze melding hebben kunnen verwijderd.

Zoek maar eens op het forum.

Het blijft een groot risico om het Bios te flashen voor een naar alle waarschijnlijkheid driver fout.:rolleyes:

Ook erg drastisch. formateren en installeren, waarschijnlijk heeft de TS nog de nodige bestanden op de schijf staan, die belangrijk zijn.

Zoek er maar een andere oplossing voor.

Ik heb er geen andere oplossing voor gevonden.
Microsoft website niet
En website HP ook niet. (laptop is van HP)

Laten we nu eerst maar even afwachten of de TS een stopcode heeft en de naam van het bestand dat de fout veroorzaakt.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan