na 2 a 3x pas aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb eens bij gehouden in 1 week hoe snel mijn monitor van mijn pc aan gaat bij het opstarten van mijn pc. Daar bedoel ik mee na hoe vaak als ik mijn pc aan zet tegelijk mijn monitor ook aan gaat. DIt is soms 2x, 3 of zelfs 4x en dan pas gaat ook mijn monitor aan.

Het rare is ook dat als mijn monitor ook aan gaat je een ander geluid hoort dan als dit niet gebeurd. Ik heb al mijn vga kaart veranderd tevens gekeken of al mijn schroefjes vast zaten. Maar helaas niets helpt.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen?

Groeten Dave

Heb je al een andere monitor geprobeerd op deze pc? Misschien dat deze monitor het aan het begeven is?

Maar kan t zijn dat de pc niet doorstart als de monitor defect is?

Een pc kan ook starten zonder monitor, dus het lijkt me dat hij ook met een defecte monitor kan starten. Zeker weten doe ik het niet.

Maar er is wel degelijk een verschil in geluid van de pc als de monitor niet aan gaat, namelijk dat je op een gegeven moment alleen de cooler hoort draaien verder geen piepjes. Als de monitor wel aan gaat dan hoor je allemaal andere geluiden erbij zoals de usb detectie.

Hallo

In vermoed een slecht initialiseren v/h motherboard .

Een v/d mogelijke oorzaken , een te zwakke powersupply.

Deze zou je eventueel eens kunnen "lenen" bij uw eigen bedrijf ????

Uieteraard zijn alle fan's al gecontroleerd op hun korrekte werking????

Peter

Zit een 350W low noise temp controller in op een ASUS P4P800 SE moederbord

ZOu ook een extern apparaat het probleem kunnen veroorzaken, want ik heb de pc nu al een week zonder extra apparaten aangesloten en nooit geen enkel probleem, dus alleen keyboard, mouse en vga?

Hallo

Alles kan ....

1 voor 1 terug die "externe" apparaten terug aansluiten ,en kijken of het probleem zich opnieuw voordoet.

Parrallele c.d. r.o.m. lezers , of zipdrives durven wel eens dergelijke symptomen geven , maar vermoed sterk dat je die niet bedoelt met "externe" apparaten...

Peter

Valt me nu iets op, namelijk t volgende:

ALs ik voor t eerst de pc aan zet krijg ik geen beeld, reset ik dan de pc gaat het beeld wel aan dus alleen de eerste keer niet. Is hier een verklaring voor?

Hallo

Iets anders dan een te zwakke voeding zou ik voor dit symptoom niet kunnen bedenken hoor , ondanks het feit dat dit een nieuw exemplaar betreft.....

Heb je die nu al eens vervangen d.m.v. ander exemplaar ????

Indien je die niet wil onmiddelijk wil vervangen , kun je ook bij wijze van "test" eens deze p.c. opstarten zonder h.d.d.'s en c.d. r.o.m. lezers , zo belast je de voeding een ietsje minder. (misschien net genoeg???)

Veel voedingen zijn misschien wel ??? Watt , maar kunnen de benodigde inschakelpiek v/h opstarten niet leveren....

Peter

Ga t proberen!! Wat raadt je aan voor voeding?

Heb je onlangs iets in je bios aangepast?
In de tijd dat ik nog een verwoed overklokkertje was, heb ik dit vaak meegemaakt.
Zet in je bios eens alles op default.
Misschien dat dit helpt.
Suc6

Heb een nieuwe voeding gebruikt 450 W Mtek Dual Fin
merk nog steeds geen verschil maar bij de vorige als ik 2x cdrom los maakte dan ging ie wel meteen aan. Maar ja of dat nou daardoor komt want soms wil ie dus wel meteen aan gaan. Maar met 450 W nieuw heb ik dezelfde ervaringen. Ga nu het moederbord vervangen, moet toch wat, of zeggen jullie doe dat is.....

bios alles op default staan nooit mee gerommeld
Mobo is een ASUS P4P800 SE met 3 Ghz en 2x256 MB DDR 400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan