Na 2 minuten reboot en blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phiturl

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo.

Ik heb eergisteren een Core 2 Quad Processor met een ASUS P5N32-E SLI mobo gehaald. 2 gig ram geheugen en een ATI Radion 256 MB grafische kaart maar die zijn een paar maanden oud.
Hij startte toen zomaar opnieuw op. ik heb daarna Automatisch opstarten uitgevinkt.
Als ik er nu 2 minuten niet aankom gaat ie rebooten en krijg ik de Blue screen.

Weet iemand hier iets op?

Laatst bewerkt:
Kun je beschrijven wat er op het scherm komt te staan (blue-screen)?

Welkom op Helpmij. :)

De vraag heeft een passende titel gekregen. Ik weet het echt niet meer!! HELP zegt niet veel over het probleem.

Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel Windows schoon geinstalleer of ben je gewoon met je oude installatie doorgegaan?

Dit komt er te staan op de blue screen.
*** STOP: 0x000000D1 (0x000000B4, 0x00000002, 0x00000000, 0xABE19D0C)
***tcpip.sys - Address ABE19D0C base at ABE15000, DateStamp 41107ecf

ik heb ook deze foutmelding gekregen

svchost.exe Toepassingsfout
De instructie op 0x7c90f2c2 verwijst naar geheugen op 0x00fb00bc. De lees-of schrijfbewerking (''read'') op het geheugen is mislukt.

Ja de afstandbuisjes zaten al op de kast en ik had ook al schoon windows erop geinstalleerd.

Update:
Wanneer ik die blue screen krijg, is er een klein rose vierhoekje ergens op beeld.
ik heb die blue screen al meerdere keren gekregen nu en elke staat dat vierhoekje ergens anders op beeld.

Ik hoop dat jullie daar wat aan hebben.

Heb je soms je oude harddisk met bestaande Windows installatie er zo ingehangen of heb je een clean install gedaan of tenminste een herstel-installatie?

ik heb een clean install gedaan. harddisk geformatteerd en windows op gezet.

Update:
Die blue screen is vandaag wel minstens 5 x gekomen. Word dat niet een beetje te veel?

Zet de pc eens aan met zo min mogelijk hardware.
Dus geen dvd-station,geen netwerkkaart, één geheugen reepje, geen tv kaart en dat soort onbelangrijke zaken.
Probeer op die manier het probleem te lokaliseren. Doe dit vooral rustig aan, neem de tijd hier voor.
Functioneert de pc vlekkeloos? Plaats dan één voor één hardware terug.

Als je de tip van Frisian uitvoerd kun je gebruik maken van het programma Burnin test, om je pc te belasten.
De demo versie werkt slechts in sessies van 15 minuten, maar dit is voldoende voor je doeleinden.
Overigens raad ik je wel aan om langs deze test ook nog even gewoon gebruik te maken van je computer om het zekere voor het onzekere te nemen.

Download site burnintest.

Ik heb de pc met maar 1 geheugen reepje en 1 harddisk laten draaien, Ik kreeg geen fouten, maar zodra ik de 2e reepje erin deed gaf hij een blue screen.

En Burnin heeft ook geen fouten gevonden.

Ik heb de pc met maar 1 geheugen reepje en 1 harddisk laten draaien, Ik kreeg geen fouten, maar zodra ik de 2e reepje erin deed gaf hij een blue screen.
Test je geheugen eens met Memtest.
Vraag mij overigens af of het nodig is. Je geeft zelf al antwoord. :)

Dit gaat wel heel kinderachtig klinken, Maar hoe krijg ik Memtest aan het werk?:o

Download: Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.4 installable from Windows and DOS
Pak het bestand uit, en dubbleklik op Install.bat
Volg de instructies op het scherm. Je hebt een floppy nodig.
Om vanaf een cd-rom te starten download je het iso-bestand.

Ik heb Memtest gerunt, maar hij heeft geen fouten gevonden??

En nu vraag ik me af of het aan de voeding kan liggen, dat hij misschien te zwak is.
Want er zit een Core 2 Quad met een P5n32-E SLI onder en mijn voeding heeft 450 Watt?

Ik heb verkeerd gekeken het is een 400 W voeding.

ik weet niet waar ik de merk kan vinden maar dit staat erop :

SWITCHING POWER SUPPLY
MODEL: ATX-400W
ITEM:LP-6100​

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan