Na 3 a 4 sec valt CPU fan uit..!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,

Ik heb een probleempje, ik heb sinds kort een nieuw moederbord en voeding, en de pc heeft 't een paar dagen gedaan.
Ik wil dus net mijn eigen pc aanzetten en dan zie ik dat mijn CPU fan uitslaat na een aantal seconden.
Ik heb alles goed aangesloten enzo, heb al andere Fanpins geprobeert maar mocht niet baten.

Moederbord: DFI Lanparty UT SLI-D
CPU: AMD 3500+
Videokaart: 6600GT 128 MB
Voeding: Antec Powersupply Phantom 500 Watt

Weet iemand waar dit aan kan liggen??

Alvast bedankt,

UItvallen CPU Fan.

Het is misschien een open deur die ik intrap.

Maar het is normaal dat de koeler van een moderne AMD cpu kort na het opstarten even stopt.

AMD maakt gebruik van Cool and Quiet techniek, dat wil zeggen dat de cpu fan alleen werkt als dat nodig is.

Zelf heb ik een Coolermaster Aquagate mini vloeistofkoeler in mijn systeem en de fan daarvan werkt slechts af en toe (bv. als ik een game speel) waardoor de cpu dus hard moet werken (en dus warmer wordt)

En zelfs dan zal de fan niet sneller draaien dan nodig is.

Je kunt in het bios die functie trouwens uitschakelen.

:)

Laatst bewerkt:
tron zei:
Het is misschien een open deur die ik intrap.

Maar het is normaal dat de koeler van een moderne AMD cpu kort na het opstarten even stopt.

AMD maakt gebruik van Cool and Quiet techniek, dat wil zeggen dat de cpu fan alleen werkt als dat nodig is.

Zelf heb ik een Coolermaster Aquagate mini vloeistofkoeler in mijn systeem en de fan daarvan werkt slechts af en toe (bv. als ik een game speel) waardoor de cpu dus hard moet werken (en dus warmer wordt)

En zelfs dan zal de fan niet sneller draaien dan nodig is.

Je kunt in het bios die functie trouwens uitschakelen.

:)

yep.. Bovenbuurman heeft gelijk. Cool n'quiet zorgt ervoor dat de CPU FAN uit is als d processor niet belast is. Dit levert enig energie voordeel op, maar ook zoals meer mensen willen, stilte. Als de FAN uit is , is er ook geen lawaai (van je CPU dan natuurlijk)

dit kan je ook zien als je alt ctrl del indrukt en het cpu verbruik bekijk.
Het is ook te herleiden met asus probe je ziet dan een overzicht van je systeem.
ik heb er veel plezier van dat progie:thumb:

casepimper zei:
dit kan je ook zien als je alt ctrl del indrukt en het cpu verbruik bekijk.
Het is ook te herleiden met asus probe je ziet dan een overzicht van je systeem.
ik heb er veel plezier van dat progie:thumb:

Asus Probe Is speciaal gemaakt voor Asus moederborden en werkt volgens mij ook alleen op Asus Moederborden.
En de topic starten heeft geen Asus Moederbord...

CPU was defect, onder gearantie nieuwe gekregen, alles werkt weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan