na 30 seconde uit slaapstand ... internet tips werken niet , wie heeft de gouden tip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
beste Helpmij leden,

Ik gebruik de slaap stand heel veel overdag ,
maar sinds enkele dagen komt de PC na 30 sec. excact uit zijn slaapstand,

Ik heb zelf gezocht en geprobeerd maar onderstande tips hebben niet gewerkt ,
iemand nog een andere suggestie?

Deze opties heb ik dus zonder succes doorlopen,

Laptop of PC blijft niet in slaapstand (Windows 7, 8, 8.1 preview en 8.1 RTM)
Sinds ik Windows 8 geïnstalleerd heb (en ook met Windows 8 preview en Windows 8.1 RTM), bleef mijn computer niet in slaapstand. Na telkens enkele seconden kwam hij terug uit de slaapstand.

Stap 1: controleer wat je computer uit slaapstand haalt:

Open cmd.exe (opdrachtprompt) en typ:

powercfg /lastwake

en druk vervolgens op "Enter".

Het scherm geeft je dan aan welk programma of apparaat je computer uit zijn slaapstand haalde.

a) Krijg je informatie (zoals bij mij de Samsung Magician SSD software), schakel dit dan uit bij het opstarten en probeer opnieuw of hij nu wel in slaapstand blijft. Indien niet, ga dan naar stap 2.
b) Krijg je geen informatie, ga dan naar stap 2.

Stap 2: schakel de Wake On functies uit voor al je netwerkadapters

Netwerkcentrum openen, klik op "Adapterinstellingen wijzigen", dubbelklik een netwerkadapter, klik op "Eigenschappen", klik of "Configureren", klik op de tab "Geavanceerd", scroll in het Eigenschappenvenster naar:

"Ontwaken door Magic Packet"("Wake On Magic Packet") en klik dit aan, rechts in het veld "Waarde" verander je ingeschakeld naar uitgeschakeld.

Scroll daarna naar:

"Ontwaken bij overeenkomend patroon" ("Wake On pattern match") en klik dit aan, rechts in het veld "Waarde" verander je ingeschakeld naar uitgeschakeld.

Scroll daarna naar:

"Wake-On-Lan uitschakelen" en klik dit aan, rechts in het veld "Waarde" verander je ingeschakeld naar uitgeschakeld.

Herhaal dit proces voor al je netwerkadapters.

Probeer daarna of je computer in slaapstand blijft. Als dat nog niet werkt, ga naar stap 3.

Stap 3: Schakel IPV6 uit

Klik hier voor duidelijke instructies hoe je IPV6 kan uitschakelen en daarmee het slaapstand probleem kan oplossen.

MIjn systeem is ..........

ASUS vanguard B85
Processor
i7 4790 3.6 ghz
Geheugen
8 MB
Harddisk(s)
128 Gb SSD samsung pro 2 2TB WD green
Videokaart(en)
on board
Monitor(en)
via geluidsinstalatie
Brander
2x
CD / DVD Drive(s)
2x
Geluidskaart
asus xonar essence ST
Muis
microsoft explorer ,mouse
Scanner(s)
samsung
Printer(s)
Besturingssysteem
windows 8.1
Voeding
500w xilence

Mogelijk ook in het tabblad Energiebesparing van de verschillende netwerkadapters, onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) de opties zo zetten dat ze NIET de pc uit slaapstand mogen halen.
Bekijk ook wat muis en toetsenbord daaromtrent zeggen. [Ik ga ervan uit dat je de pc via de aan-uit knop uit slaapstand wil halen, niet via klikken op het een of ander of het bewegen van de muis).

Overigens zou het verder handig zijn dat je vermeldt of het Slaapstand of Sluimerstand betreft.

Verder kan er nog een (of meer) Geplande taak zijn die de pc uit slaapstand haalt, kijk ook daar naar.

Tijs.

Beste Tijs,

bedankt voor je reactie,
Ik dacht dat ik er duidelijk bij had geschreven dat het om slaapstand ging,
Verder heb ik in apparaatbeheer de "wake-On "Lan functies allemaal uitgezet , maar dat had geen resultaat,
vandaar mijn vraag ... Of er iemand is die weet wat de PC na 30 seconde weer inschakelt.... ( voorheen nooit probleem gehad)
Ook geen nieuw programma geïnstalleerd, ..........

mvg

Koen

Laatst bewerkt door een moderator:
a. Er is altijd veel verwarring rondom Slaapstand (= stand-by in de oude Windows versies) en Sluimerstand (= slaapstand in de oude Windows versies), vandaar dat ik er naar gevraagd heb.
b. Mijn tips zijn anders (dus niet genoemd) in je startposting, dus geen idee waarom je nu weer begint over WOL???

Tijs.

H,ha, Heel oplettend MIke ... en uiteraard moet het 8 GB zijn ....

Probleem is overigens nog steees niet opgelost , sterker nog , hij gaat nu ook af en toe vanzelf aan nadat ik hem helemaal uit heb gezet .....

a. Er is altijd veel verwarring rondom Slaapstand (= stand-by in de oude Windows versies) en Sluimerstand (= slaapstand in de oude Windows versies), vandaar dat ik er naar gevraagd heb.
b. Mijn tips zijn anders (dus niet genoemd) in je startposting, dus geen idee waarom je nu weer begint over WOL???

Tijs.

Beste Tijs,

wederom bedankt voor je reactie !
Je spreekt in je advies over onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) de opties zo zetten dat ze NIET de pc uit slaapstand mogen halen.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen , maar zover ik kan zien zijn de enige opties om slaap stand uit te zetten in apparaatbeheer netwerkadapter/ eigenschappen/ powermanagement en dan de vinkje weghalen voor WOL instellingen ....
wellicht zie ik iets over het hoofd! waar kan ik die andere opties dan vinden?

overigens deed zich ( alleen gisteren) het bijzondere fenomeen voor dat de PC weer vanzelf opstarte zelfs nadat ik hem helemaal uit had geschakeld, ( 3x daarna bleef hij wel gewoon uit, maar slaapstand probleem is niet opgelost)

mvg

Koen

Laat eens een schermafdruk zien van tabblad Energiebeheer/Powermanagement van de gebruikte netwerkadapters.

Verder: Ik heb het ook over Geplande taken gehad. Heb je daar al naar gekeken? Dan specifiek de taken waarbij staat dat de pc uit slaapstand gehaald mag worden om 'm te laten uitvoeren. PS: Ik weet dat dit geen gemakkelijke klus wordt, want Microsoft zet er zelf ook een hoop in.
Taskschd.msc
Hopelijk scheelt het alweer wat als je daar kies: Actie -> Actieve taken weergeven
en verder kijken in het logboek van de laatste 24 uur (staat meteen in het hoofdscherm, in het vakje Taakstatus).

Tijs.

Beste bonbon,

Ik heb 2 antwoorden samengevoegd. Als je nog wat informatie wilt toevoegen aan je laatste bericht en er heeft nog niemand wat geplaatst kun je hiervoor de knop "bericht aanpassen" gebruiken.
Succes met je vraag.

beste Tijs
Als het goed is heb ik een schermafdruk bijgevoegd,
Ik heb binnen taakbeheer gezocht , maar weet niet hoe ik daar kan nagaan welke taken de pc uit slaapstand kunnen halen ?
Kun je me daarmee verder helpen,

bedankt voor je hulp tot dusver,

mvg

Koen

Naamloos.jpg

a. Klap eens Softwareoplossingen uit in Apparaatbeheer en laat zien wat zich daar onder bevindt. Kijk ook of daar Energiebeheer opties te zien zijn als je op elk daarvan dubbelklikt.
b. Vink eens (als test) alle energiebeparende maatregelen uit in het regelpaneel van je Intel.
c. Voor Geplande taken wordt het wat lastig.
Doe eens het volgende: Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar: cmd /k schtasks /query
Dan zou je alle taken moeten zien, incl. welke triggers er aan hangen en of ze wel of niet je systeem uit slaapstand halen of niet.
Overigens: Als in het actieve Energiebeheerschema "Allow wake timers" uit hebt staan, dan kunnen Geplande taken niet de computer uit slaapstand halen. Zie hier.
In je schermafdruk laat je zien dat die timers uit staan ("Activeringstimers toestaan" staat op Uitschakelen), dus je hoeft je met Geplande taken niet bezig te houden. Het moet dus gerelateerd zijn aan een apparaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
na werkelijk uren en uren van alles te hebben geprobeerd afgelopen maanden had ik het helemaal opgegeven..... ben er aan gewend geraakt dat de pc automatisch opstart en afsluit , trok er uiteindelijk maar steeds de stekker uit.

TOT ...................... gisteren ineens de PC in de slaap stand bleef ( pc gaat automatisch in slaapstand na 15 min niet in gebruik en startte dan na 30 sec weer opnieuw) ...

Ik heb niets bijzonders gedaan dus het probleem is even onbegrijpelijk opgelost als dat het ontstaan is,

in ieder geval bedankt aan diegenen die hebben meegedacht en gereageerd !!

Laatst bewerkt:
Wel eens vaker gezien dat de juiste instellingen waren gedaan, maar die op dat moment geen oplossing boden, ook al was dat wel te verwachten geweest.
En dan later 'onverklaarbaar' het probleem ineens was opgelost, mogelijk/waarschijnlijk door tussentijdse Windows Updates.
Mooi dat dat bij jou ook het geval is. :)

Graag gedaan m.b.t. de gegeven tips/hulp.

Wil je nog even de vraag als opgelost aangeven, zodat bekend is dat het probleem (nu) is opgelost.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan