Na 30 seconden "acquiring network adress"

Status
Niet open voor verdere reacties.

ouwerot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Goedemorgen,
Ik zit met een hoogst irritant probleem. Mijn router (sitecom WLAN storage router) is al een hele tijd geleden geïnstalleerd en werkt naar behoren. ECHTER...
Sinds een tijd kan ik met mijn laptop van het werk ook thuis werken en wil dit ook graag draadloos doen.

Ik krijg bij het selecteren van mijn draadloos netwerk vervolgens prima de juiste in beeld, kan deze "connecten" maar na ongeveer 30 seconden wordt de verbinding verbroken en krijg ik de melding "acquiring network adress". Hij connect weer vrolijk daarna en hup daar gaat ie weer... dit blijft zo eindeloos doorgaan. Als je moet werken is dit natuurlijk knap lastig.

Graag je hulp!!
Thx.
ouwerot

Zit er toevallig een knopje of zo op de draadloze router? Vaak is dit het probleem, iets met Conn of reg. Was hier wel het geval

Groetjes, Patrick

Hmm.. een knopje? er wordt eerst wel verbinding gemaakt hè. Dus er is bijvoorbeeld internet connectie maar deze valt weg vanwege het feit dat er weer naar een network adress gezocht wordt..
Knopje zie ik aan de buitenkant niet zitten (behalve het reset knoppie dan)

Zit er toevallig een knopje of zo op de draadloze router? Vaak is dit het probleem, iets met Conn of reg. Was hier wel het geval

Groetjes, Patrick

En anders inderdaad proberen het draadloze accesspoint te resetten en dan nog een keer te proberen

Of een keer de router op nieuw starten wil ook wel vaak helpen in dit geval.

Laatst bewerkt:
De belangrijkste vragen voor mij zijn:

1. Heb je andere pc/laptop die ook wireless werken?
2. Indien ja, met of zonder problemen?
3. Controleer eens waar je leasetime van de router op staat?

Het lijkt alsof je IP lease van de DHCP op 30 seconden staat ingesteld en dan opnieuw gaat vernieuwen. Normaal zou je geen problemen krijgen met het vernieuwen omdat volgens mij bij 50% van de leasetijd de pc automatisch een vernieuwing vraagt. Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd als je de lease op 30 seconden zet, je zou zeggen als de lease niet op tijd binnen is dan gaat hij een nieuwe IP aqcuiren van de DHCP in de router. Kan het thuis niet testen omdat ik alleen uren kan invoeren.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik haak even in aangezien ik een soortgelijk probleem heb. Mijn laptop verbinding vernieuwd zichzelf ook constant. Mijn pc die op het zelfde netwerk zit vertoond geen enkel netwerk probleem en mijn laptop heeft het hiervoor altijd goed gedaan.

Ik werk met Xp

Suggesties??

Hoi,

Ik denk dat je in feite niet verbonden geraakt. Wat er gebeurt is volgende, de laptop ziet het netwerk en maakt een verbinding. Indien de verbinding gemaakt is, begint de handshake tussen laptop en router waarbij de laptop een ipadres vraagt en de router checkt of de laptop voldoende rechten heeft om op het netwerk toegelaten te worden.
Het kan dat in windows de verbinding de status "verbonden" krijgt.
Na 30 seconden loop je op een time out en begint het hele verhaal van voor af aan.

Is je laptop van het werk niet voor een bepaald domein geconfigureerd?
Heb je een MAc adres beveiliging in je netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan