na aamelden loopt pc vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

CH1988

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
hallo mensen,

vanmiddag zat ik op internet en kwam er opeens een schermpje met de vraag of ik toestemming gaf een bepaalde site op de pc te openen ik vertrouwde dit niet en probeerde de site weg te klikken. Ik kreeg vervolgens een blauw scherm met russische tekst o.i.d. en kon niets meer doen. Vervolgens heb ik de computer weer opgestart, echter krijg ik na het aanmelden (ook in de veilige modus) weer dat blauwe scherm (zie bijlage).:(:(:(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (zonder dat ik mijn bestanden kwijt raak)????:(P7160029 30pr.jpg

bij voorbaat dank!!!!:rolleyes:

Dat is een virus die een grap probeert uit te halen.

Wat gebeurd er als je op die knop drukt met al die vraagtekens?
En wat is je OS?

Hoi,
download HirensBootCd brand het ISO-bestand met de bijgeleverde software op cd, zorg dat je pc opstart van het cd schrijf/leesstation en probeer je probleem op te lossen met een van de vele tools die op de cd aanwezig is. Bekijk vooral even de de How To's.

Laatst bewerkt:
Dono,

wanneer ik op die knop druk gebeurt er niets. Ook wanneer ik op "ctrl. alt delete" of op "escape" druk gebeurt er niets.

Wat is je besturingssysteem?

Ben jij in bezit van de cd van je besturingssyteem?

Ik heb de recovery cd's van de pc (windows) maar daarmee worden toch alle bestanden gewist?!

zou jij al mijn vragen willen beantwoorden?
nogmaals: Wat is je besturingssysteem?

Ja met recovery cd's word alles gewist

Besturingssysteem is Microsoft Windows XP.

Ik heb Avira AntiVir Rescue System op een cd gebrand en daarmee een scan gedaan. Hij kwam een aantal dingen tegen. Toen de scan klaar was heb ik de laptop opnieuw opgestart.
Maar ik krijg nog steeds dat blauwe scherm. en kan nog steeds niets.
Wanneer ik op de aan/uit knop van mijn laptop druk sluit deze ‘normaal’ af; ik krijg dan het scherm “u wordt afgemeld” en vervolgens “de computer wordt afgesloten”.
Ook wanneer ik opstart in de veilige modus krijg ik het blauwe scherm…

Dit gaat zeker te weten om een virus dat jou in de maling probeert te nemen!

Ik zelf weet niet hoe je een virusscan kan doen buiten windows.

Maar dit kan je wel proberen.
Als jij nog ergens een monitor hebt staan.
Sluit die aan op je (laptop???/pc????)

En stel dan in dat hij het bureaublad moet uitbreiden.
Zodat je een scherm krijgt waarop je kunt werken.

Doe dan dit:

download MBAM

installeer MBAM.
En update MBAM ook!.
Kies daarna voor de volledige scan.

Die zal die kreng uit jouw windows verwijderen.

Hopelijk werkt dit!

suc6

Dono,

ik weet niet hoe ik mijn bureaublad kan uitbreiden. Wanneer ik op Fn F5 druk kan ik het wel klonen of werken met een andere monitor, maar uitbreiden lukt niet.
Bovendien is het zo dat ik rondom het blauwe scherm wel gewoon mijn bureaublad zie (echter zonder iconen). Dus ik denk niet dat het zin heeft het bureaublad uit te breiden.
Ik ga vandaag nog een keer scannen met Avira AntiVir Rescue en de optie aanvinken dat schadelijke bestanden moeten worden verwijderd ipv dat hij ze een andere naam geeft.
Als dat ook niet werkt zal ik #3 nog proberen.....:(

Ik heb vandaag #3 (HirensBootCd) geprobeerd, heb verschillende scans gedaan en geinfecteerde bestanden verwijderd. Het probleem blijft echter bestaan. Na het aanmelden verschijnt een blauw scherm voor mijn bureaublad met russische tekst....

Op de HirensBootCd staat ook een mini windows XP, daarmee kan ik bij al mijn bestanden komen en zodoende mijn bestanden opslaan op een externe harde schijf. Wanneer ik daarmee klaar ben wil ik m.b.v. de recovery cd's XP opnieuw installeren......

op hoop van zegen...

Bedankt voor jullie tips ;)

probeer de windows toets en dan p dan met de pijltjes toetsen gokken welke de goede is.

En dan MBAM proberen te draaien.

@Dono
Wat dat buroblad uitbreiden van doen heeft met het probleem ontgaat mij volledig. TS geeft aan dat hij niets meer kan doen als de pc is opgestart.
Denk je soms dat als je een 2e momitor aansluit je een ander buroblad krijgt?

@Dono
Wat dat buroblad uitbreiden van doen heeft met het probleem ontgaat mij volledig. TS geeft aan dat hij niets meer kan doen als de pc is opgestart.
Denk je soms dat als je een 2e momitor aansluit je een ander buroblad krijgt?

nee mij lijkt het dat als je een 2e monitor aansluit. vast nog wel je pc kan bedienen.
Dan een virusscan draaien en hopen dat dat neppe blauwe scherm weggaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan