na aangeven ongeldige diskette nog iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
Hallo,

Toen ik van de week mijn pc aanzette kreeg ik de melding ongeldige diskette voer een geldige diskette in.
Terwijl er dus helemaal geen diskette in zit.

Nu heb ik dus allerlei trucs uitgehaald, bv fdisk /mbr en msdos.sys opnieuw gekopieerd. Nu ben ik wel verlost van die eerste melding maar als ik nu de pc aanzet kom ik in msdos

c:

in het beeld zie ik dan alleen de bestanden die geladen zijn door command.com

leuk dus maar nog geen windows.
 
Ik denk dat de eerste melding werd veroorzaakt door een defect diskettestation en dus niet softwarematig zoals je aangenomen hebt.
Waarschijnlijk heb je nu wel een softwareprobleem.
Probeer eens windows gewoon eroverheen te installeren evemtuele fouten zullen dan opgelost worden.
 
Ik dacht t niet.

ALs ik windows er nu overheen gooi behoud ik dan wel alle programma's? docus en instellingen etc. etc.???
 
installeren

Kun je gerust doen, je behoud alle instellingen. Het geval met de ongelige diskette is waarschijnlijk dat je een bestand teveel hebt verwijderd.
 
Re: installeren

Geplaatst door Jan Thomas
Kun je gerust doen, je behoud alle instellingen. Het geval met de ongelige diskette is waarschijnlijk dat je een bestand teveel hebt verwijderd.

Dan moet je wel kiezen voor "upgrade" en zeker niet voor een schone installatie, want dan ben je wel al je programma's kwijt. Let er ook goed op dat hij weer op C:\windows geplaatst wordt
 
Sorry, niet goed gelezen. Dan denk ik niet dat je je programma's kunt redden. Een installatie overschrijft alles, dus ook je programma's. Ik denk niet dat hij over de oude windows heen kan schrijven zoals xp dat kan.

Misschien dat je iets in je boot.ini kunt aanpassen zodat windows weer start?
 
Laatst bewerkt:
Zolang het register nog bestaat kan je ME eroverheen zetten en behoudt je al je instellingen en dergelijke.
Alleen als je een OEM versie hebt loop je het risico dat 'tie niet wil installeren omdat er al een besturingssyteem wordt gevonden, je kan het bestand 'win.com' in de map c:\windows opzoeken en deleten als het goed gaat dan wel de installatie verder.

Je schrijft trouwens ook dat je het bestand msdos.sys er opnieuw hebt opgezet, heb je dit vanaf een ME diskette/cdrom gedaan of van een win98 (o.i.d.) diskette, want dan heb je grote kans dat het volstaat om de ME msdos.sys weer terug te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan