Na aanmaken gebruikersaccount alle instellingen kwijt....help

Status
Niet open voor verdere reacties.

msbox

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2001
Berichten
6
Hallo,

Ik werk al een tijd op een xp-pro pc zonder ooit accounts te hebben aangemaakt.
De pc start gewoon op met al mijn instellingen en programma's.
Nu heb ik voor mijn vriendin een account aangemaakt maar voor dat ik dat deed moest ik voor mezelf een account aanmaken met alle rechten. Mijn vriendin heb ik beperkte rechten gegeven.
Wat wil nu het geval. Ik ben zelf ook al mijn instellingen en documenten kwijt.
Ook mijn outlook gegevens heb ik opnieuw aan moeten maken.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen. Er moet dus ergens nog een account zijn met al mij oorspronkelijke instellingen.

Groet,

Maarten
 
Hoi, je hebt na vijf jaar toch een vraag? :D

Nu weer ernstig.
Toen je voorheen "gewoon opstartte" was dat wel met een account en een gebruikersnaam.
Maar omdat er maar een account was, start Windows XP dan inderdaad door.

Als je in Configuratiescherm op Gebruikers dubbelklikt, kun je zien welke accounts er in gebruik zijn.

Trouwens, als je nu opstart krijg je dan niet na het Welkom-scherm een aantal gebruikersnamen te zien waaruit je moet kiezen?

Daar zou jouw "oude" account ook bij moeten staan.
Al je "oude" gegevens staan nog op de PC, hoor.

Lering: je had kunnen volstaan met één Gast-account te activeren en aan je eigen account niets te veranderen.
 
Waarschijnlijk betreft het initieel gebruikte account, het administrators account. Wanneer je het inlogscherm ziet, duw dan eens twee maal achter elkaar ctr + alt + del. in. Je krijgt dat een inlogscherm ala windows 2000. Je kunt dan waar nu een naam staat, 'administrator' invullen, met het betreffende wachtwoord. Je zult dan waarschijnlijk je instellingen weer hebben. Ik weet niet of het mogelijk is je instellingen over te kopiëren. Ik vermoed van niet. Maar volgens mij is het een niet al te grote moeite? Gewoon effe je documenten overkopiëren, en indien dat niet direct mogelijk is, dan maar even via een andere directory die je aanmaakt.

[small] Ik kijk morgenochtend/-middag nogmaals of deze post op de meer nuchtere geest ook duidelijk overkomt... [/small]
 
Als je een account wilt aan maken, dan zal je de gegeven van je provider moeten plus wachtwoord, voor outlook.en dat geldt ook voor je vriendin, outlook wil toevoegen , extra, account, kan je extra email accouns in outlook toe voegen.
 
Bijna goed....

Kenju zei:
Waarschijnlijk betreft het initieel gebruikte account, het administrators account. Wanneer je het inlogscherm ziet, duw dan eens twee maal achter elkaar ctr + alt + del. in. Je krijgt dat een inlogscherm ala windows 2000. Je kunt dan waar nu een naam staat, 'administrator' invullen, met het betreffende wachtwoord. Je zult dan waarschijnlijk je instellingen weer hebben. Ik weet niet of het mogelijk is je instellingen over te kopiëren. Ik vermoed van niet. Maar volgens mij is het een niet al te grote moeite? Gewoon effe je documenten overkopiëren, en indien dat niet direct mogelijk is, dan maar even via een andere directory die je aanmaakt.

[small] Ik kijk morgenochtend/-middag nogmaals of deze post op de meer nuchtere geest ook duidelijk overkomt... [/small]



Hallo,

De tip van ctr alt delete klopt. Ik kan mijn instellingen weer benaderen.
Is het ook mogelijk om de administrator account bij het opstarten weer te zien. bv in plaats van een van de accounts die nu verschijnen.

Gr.Maarten
 
Je hebt als je XP installeert, altijd een administrator account EN een beheerdersaccount, met da laatste wordt gewoon opgestart, de administrator account is alleen te benaderen via 2 x ctrl. alt. del..
 
of een systeem herstel dat heb ik ook gehad

of een systeem herstel dat heb ik ook gehad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan