na aanpassen system32\drivers\etc\hosts start windows 7 niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gilles.r.

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Nadat ik een aanpassing gedaan heb in "system32\drivers\etc\hosts" start windows 7 niet meer op. Hoe kan ik dit bestand nu terug aanpassen, of maw; hoe kan ik windows terug laten opstarten???
in veilige modus lukt niet
alsook al de rest niet als je op F8 klikt!
Iemand een idee aub?

grtz

Gilles

Ok, even Hirens's Boot CD ophalen & daarmee in Mini-XP opstarten. Als het goed is staat er nog een hosts.bak in dezelfde map, die kopieer je even ook in dezelfde map, hernoem je hosts hosts.old, daarna hernoem je Kopie van hosts.bak hosts.
HBCD eruit, herstarten.

P.S: Ok, laat ik even aannemen dat niet iedereen in die map van alles een backup heeft, hier kan je een standaard hosts voor je systeem ophalen:

http://support.microsoft.com/kb/972034

Ook ga ik er vanuit dat je de volgende bestanden niet gemodificeerd hebt (want dan heb je echt een probleem!):

• hosts.ics
  • lmhosts.sam
  • networks
  • protocol
  • services

P.S: Ik ben denk ik niet de enige die graag wil weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, dus als je kan zet dan gaarne even de inhoud dat gemodificeerde hosts.-bestand dat je probleem heeft veroorzaakt hier neer...

Laatst bewerkt:
@ TheKnight; Eerst en vooral bedankt voor de reply.
Ik ga dit straks proberen en geef dan feedback.

grtz

Gilles

Het probleem ligt niet aan het gewijzigde bestand "system32\drivers\etc\hosts" , want pc wil niet verder opstarten!
Ik ben nu met mini-xp bezig aan het scannen op virussen en dit heeft ie al gevonden;

ALERT: [TR/Crypt.XPACK.Gen] D...xe

........... Hoe verwijder ik dit nu via mini-xp???

iemand een idee?

Nee, dat hadden we ook wel in de gaten dat het niets met het HOSTS-bestand te maken heeft.
Dit is waar een HOSTS-bestand voor bedoeld is en wat je er mee kunt: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
Het zorgt iig niet voor een systeemcrash.
Download deze RescueDisK en brand het ISO-bestand op cd met ImgBurn en zorg dat je pc van cd opstart.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt om me te helpen.
Iso bestand is aan het branden ... keep posted ;)

En TheKnight: networks, protocols en services zijn best aan te passen hoor...
services pas ik regelmatig aan voor mijn werk als ik SAP Gui installeer voor mijn medewerkers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan