Na aanpassing msconfig wil pc niet meer normaal opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Om mijn opstartproces wat vlotter te laten verlopen heb ik in msconfig enkele diensten uitgeschakeld die bij het opstarten worden geladen (Spyware Doctor, Google Toolbar Notifier en TomTomHome). Ik heb mijn pc niet meteen opnieuw opgestart. Ik heb wel een disk defragmentatie uitgevoerd m.b.v. System Mechanic. Tijdens het defragmenteren heeft mijn pc zich spontaan uitgezet en weer opnieuw opgestart. Toen kreeg ik het venster waarin de melding wordt gegeven dat er selectief opgestart wordt en dat, als ik weer normaal wil opstarten, ik dit in msconfig moet aanvinken. Dat doe ik braaf. Vervolgens wordt mij gevraagd of ik de pc opnieuw wil opstarten. Ook dat doe ik, maar dan krijg ik opnieuw de melding dat de pc selectief is opgestart, terwijl ik nou net heb aangeveven dat hij normaal moest opstarten.

Iemand suggesties?

Meer geheugen werkt beter tegen traag opstarten, bv 500Mb.
Er staat toch een vakje voor een afvinkje in het dialoogvenster? Hier staat bij: "deze waarschuwing niet meer weergeven." Dan doe je dat deze keer gewoon. Ik heb verder alleen maar advies voor een automatische registercontrole en sluit me bij Loonytune aan. Doe dus eerst een systeemherstel. Waarom gebruikte je System Mechanic? Windows kan volgens mij heel goed zelf defragmenteren. Dat doe je dan natuurlijk bij voorkeur in de veilige modus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan