Na aansluiting HDMI kabel functioneert geluid niet meer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennes4ever

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Beste mensen,

Allereerst excuses voor het geval dat mijn informatie onvolledig/onduidelijk is, ik ben nieuw hier.

Mijn Roemeense buurvrouw heeft volgend probleem, waar ik graag zou willen helpen:
Na aansluiting HDMI kabel aan haar Sony Vaio laptop functioneert het geluid van de laptop niet meer. Rechtsbeneden is een kruisje zichtbaar op het luidspreker icoontje.
Haar pc speakers staan als primaire geluidsbron gedefinieerd. De nieuwste drivers voor de NVIDEA geluidskaart met clean install meermaals geprobeerd te installeren, leidt niet tot succes.
Foutmelding (in Roemeens) lijkt erop te duiden dat met de drivers alles in orde is, maar de Windows configuratie aangepast moet worden zodat het geluid weer functioneert.
Afspelen van mp3'tjes met Winamp lukt niet, en leidt tot foutmelding 'check driver installatie'.

Iemand met een idee? Indien gedetailleerdere informatie benodigd wordt, graag!

Hartelijk dank!
Groet,
Hennes4ever

Extra informatie

Ter Info, het betreft:
- NVidea GeForce 410M geluidskaart
- Sony Vaio VPCEH, met Win 7 Home Premium 64-bit
- Probleem: 'audio kanaal is gedeactiveerd' & 'audio kanaal werd recentelijk in Windows gedeactiveerd' (vermoedelijk door aansluiting HDMI kabel). Met control + F3 (geluid harder) lukt het niet het geluidsbalkje verder dan 1 streepje te krijgen, mute staat uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan