• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na aanvinken checkbox sheet 1, achtergrond kleur veranderen op sheet 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltjes

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo Allemaal,

Ik heb in een excel sheet een x aantal checkboxen staan op sheet 1 en op sheet 2. Nu ben ik op zoek naar een code waarmee ik de achtergrond kleur van de checkboxen op formulier 2 kan veranderen als de checkbox op sheet 1 op true staat maar de kleur van deze achtergrond is afhankelijk van een andere waarde.

Is deze waarde kleiner dan 75 dan moet de achtergrond oranje worden, als de waarde groter is dan 75 moet de achtergrond kleur echter groen worden.

Ik loop tegen een aantal problemen aan, 1 ervan is vermoed ik mijn codering om de checkboxen in te voegen in de sheets, het 2de probleem vermoed ik de range die ik heb.

Hoop dat bijgevoegd bestandje een beetje een overzicht kan geven wat ik hoop te bereiken en wat ik bedoel.

Groetjes,

Simone

Bekijk bijlage Probeersel.xlsm

Kleine opmerking die ik erbij moet plaatsen, de rijen op de verschillende sheets komen met elkaar overeen

Laatst bewerkt:
Sorry maar je voorbeeld is niet duidelijk,
je hebt het over sheet1 en sheet2, die zitten er niet in.
waar staat die waarde van 75 , kleur eens in wat je wilt.

IPV checkboxen kijk een naar een worksheet doubleclick event.
met een P in de cel en het lettertype op wingdings2

zie ook mijn antwoord op jouw vorige vraag, waarin je niet eens de moeite heb genomen om te reageren :evil:

Niels

Laatst bewerkt:
Sorry voor het niet reageren bij mijn vorige vraag (werkt super trouwens die codering) :o.

Ik zal kijken of ik een duidelijker voorbeeld erbij kan posten, geef me even dan voeg ik hem later toe

Oke hierbij de aanvulling op mijn vraag;

In de sheet H&E quality heb ik in kolom T (blauw) checkboxen staan. Nu zou ik graag willen dat wanneer checkbox T3 wordt aangevinkt (True) dat in de de sheet Information Biopsies de achtergrond in de kolomen L, M & N (paars), rij 3 veranderd van kleur.

De achtergrond kleur die die checkboxen moeten krijgen zijn weer afhankelijk van de waarde die in de sheet Information biopsies, kolom F (geel), rij 3 staat. Als deze waarde gelijk of groter is dan 75 dan moet de achtergrond kleur groen worden, als deze waade kleiner dan 75 is moet de achtegrond kleur oranje worden.

In beide sheets komen de rijen overeen, dus rij 3 in de sheet information biopsies correspondeerd met rij 3 van de sheet H&E quality.

Maakt dit het allemaal wat duidelijker?

Bekijk bijlage Probeersel 2.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan