Na afsluiten herstart de computer zich opnieuw ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik ben het nu al enkele keren tegengekomen en het is misschien wel een beetje komisch... het is vooral schrikwekkend!
Dus als ik mijn laptop afsluit, is hij volledig uitgeschakeld. Alle lichtjes zijn uit en de harde schijf is stil.
Maar soms start de computer zichzelf op ! Zonder dat ik een knop heb ingedrukt of iets anders!
Vandaag had ik hem om 14:45 afgesloten en om 17:30 is hij vanzelf opgestart !
Weten jullie wat hier de oorzaak van kan zijn ? want het is niet echt bevorderlijk voor de batterij, want als hij
dan opstart gaat hij niet in een laag energie verbruik en loopt ze gewoon leeg.
De laptop is nu 2 jaar oud en 2 maanden en de harde schijf is al vervangen, niet door de fabrikant want de garantie was net verstreken :confused:,
hij wordt wel alle dagen gebruikt om te typen voor schoolwerkjes te maken en gewone normale spelletjes te spelen.
Dus het is niet dat de laptop altijd tot het uiterste wordt gedreven maar hij er zijn wel gebruikssporen te zien aan het toetsenbord ....

Het gaat om een Asus K54C de specificaties zijn als volgt:
Intel Core i3 2350M 2,30 Ghz
4 GB Ram
500 GB HDD ipv 320 GB
Windows 8 Pro 64 bit

Hopelijk weten jullie iets voor het probleem, want het is nogal schrikwekkend !

Groetjes Koen

Eens een kijkje nemen in het logboek.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set dtmConvertedDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set FiSyOb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = FiSyOb.createTextFile("eventlog.txt",true)
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _
& strComputer & "\root\cimv2")
Set dtmStartDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set dtmEndDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
DateToCheck = Date - 4
dtmEndDate.SetVarDate Date, True
dtmStartDate.SetVarDate DateToCheck, True
dtmConvertedDate.Value = dtmStartDate
dtmStartDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
dtmConvertedDate.Value = dtmEndDate
dtmEndDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
objLog.writeline "--- Eventlog messages between " & dtmStartDate & " and " & dtmEndDate & " ---"
objLog.writeline ""
Set Info_Event = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_NTLogEvent " _
& " Where TimeWritten >= '" _
& dtmStartDate & "' and TimeWritten < '" & dtmEndDate & "'")
For Each objEvent in Info_Event
dtmConvertedDate.Value = objEvent.TimeWritten
dtmTimeWritten = dtmConvertedDate.GetVarDate
EvLo1 = "Category: " & objEvent.Category & VBNewLine & "Computer Name: " & objEvent.ComputerName & VBNewLine & "Event Code: " & objEvent.EventCode & VBNewLine & "Message: " & objEvent.Message & "Record Number: " & objEvent.RecordNumber & VBNewLine & "Source Name: " & objEvent.SourceName & VBNewLine & "Time Written: " & dtmTimeWritten & VBNewLine & "Event Type: " & objEvent.Type
objLog.writeline EvLo1
objLog.writeline ".."
objLog.writeline ""
Next
objLog.close

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:event.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik event.vbsOpenen

Er zal een logbestand: eventlog.txt op je bureaublad aangemaakt worden. Post dit in je volgende reactie.

Laatst bewerkt:
Ik heb de stappen uitgevoerd zoals gezegd maar blijkbaar werkt het nog altijd niet want hij start zichzelf opnieuw op! De eventlog kan ik niet in bijlage steken omdat het bericht te groot is! Moet ik er een bepaald stukje uithalen want hieronder posten lukt niet omdat er te veel tekens zijn.

We zullen eerst moeten uitzoeken wat het probleem is, voordat überhaupt een fix geplaatst kan worden. Wat het log betreft, surf naar www.mijnbestand.nl en upload het log. Plaats de link in je reactie.

Volià, dit is de link waar jullie het eventlog kunnen vinden normaal.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-M7XAXLXFX36J.txt

Ik heb ook al eens in het logboek gekeken en het valt mij op, dat iedere keer het zelfde probleem zich voordoet
en dat de laptop daarna zichzelf opstart. Aan het uur is duidelijk te zien dat de computer wordt afgesloten en dan zichzelf na enige tijd opnieuw start.
Logboek.png

Het gaat om de OfficeSoftwareProtectionService, wat met Microsoft Office te maken heeft. Omdat ik niet weet of het hier een gejatte of legale versie betreft, stop ik de support vanaf hier.

Als het een legale versie is, zou ik contact opnemen met Microsoft.
Contactgegevens:
Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol Tel.: +31 (0)20 5001500
Bron: http://www.microsoft.com/netherlands/msnederland/contact/route-kantoor.aspx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan