Na afsluiten pc, zijn gegevens in formulier verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glashobby

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
5
hallo,

Wij gebruiken al vele jaren Access voor het registreren van orders in een formulier. Ik heb nooit problemen gehad maar sinds een paar weken (na het afsluiten van de pc) verdwijnt soms de laatste order die ik heb ingevoerd, of een deel hiervan. Met andere woorden Access onthoudt niet het laatste wat ingevoerd is. Gelukkig draaien we nu iedere bestelling (factuur) uit, zodat we deze de volgende dag weer kunnen invoeren, maar voor dat we dat deden waren we dus zo'n order volledig kwijt.
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
hartelijk dank
Anouk
 
Als ik het goed begrijp, kun je de facuur wel afdrukken. Gebeurt dat nadat je de gegevens hebt ingevoerd op een formulier met een knop op dat formulier, of sluit je het formulier af, en druk je het rapport via Rapporten af? En heb je gecontroleerd of het laatste record wel is opgeslagen in de tabel?
Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je een factuur invult op een formulier en gelijk afdrukt, terwijl de gegevens op dat moment nog niet zijn opgeslagen.

Michel
 
Wat ik standaard doe om problemen zoals deze (maar ook andere) te voorkomen is bij elk mogelijke manier om een formulier of record te verlaten, de volgende regel programma code toe te voegen:
Code:
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Hier bewaar je de wijzigingen en dwing je access om de gegevens op te slaan.
Dit zou je probleem moeten oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas werkt dit niet, als ik het programma afsluit krijg ik een foutmelding. Ik citeer:


Fout 2046 tijdens uitvoering:
De opdracht of actie RecordOpslaan is momenteel niet beschikbaar
 
Ik neem aan, dat het probleem nog steeds bestaat? Je zegt in je eerste post dat jullie nu de volgende dag de verloren gegevens opnieuw invoeren. Mag ik hier uit afleiden, dat het record dan wel wordt opgeslagen, en dat het proces zich a.h.w. herhaalt, dus dat het volgende laatste record niet wordt opgeslagen, maar de volgende dag weer wel?
Andere vraag: heb je enig idee of er iets is veranderd t.o.v. de tijd dat het probleem er niet was?

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan