Na ASUS live update is beeldscherm veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Heb sinds kort een ASUS laptop, alles werkte prima totdat een ASUS live update werd uitgevoerd.
Bij het opstarten kreeg ik 3 pop-ups "P4G - dit programma kan alleen op een Asus computer uitgevoerd worden";
"kan ACP1 ATK0100 kernel mode driver niet openen"; ATK0100 moet "geinstalleerd worden".
Ook de beeld van mijn laptop is veranderd, lijkt alsof het in "safemode" is (weet niet hoe dat eruitziet bij Windows7, heb op de desktop XP).
Omdat ik dacht een paar nieuwe programma's die geinstalleerd werden de problemen veroorzaakte heb ik ze weggehaald; de pop-ups krijg ik niet meer, maar aan de beeldscherm is niets veranderd. (Lettertype is dik en donker, resolutie is veranderd en afbeeldingen zien er raar uit).
Ik heb 2 pogingen gedaan tot systeem reset, (twee verschillende data gekozen) krijg de mededeling dat het mislukt is.

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven, want ik weet geen raad meer.

Alvast bedankt!

Het is niet "safe mode", kan ik alles doen, het zijn de fonts die veranderd zijn wat betekent dat ik nu niet alles op het scherm krijg als daarvoor, ook zijn de pictograms groter en dikker. Het lukt mij niet om de fonts te wijzigen.

Heb de resolutie gewijzigd, niet zo mooi als voorheen maar hier kan ik mee leven.
Asus live update annuleer ik elke keer dat het op het scherm verschijnt.

Het lijkt erop dat de videodriver niet goed werkt of afwezig is. Je kunt op www.asus.nl op zoek naar de driver bij jouw laptop en die opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan