Na Bios reset PC start onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Deze middag haalde ik de usb stick van mijn headset uit mijn pc en tot mijn volle verbazing kreeg ik een BSOD (Blue screen of death). Een maat van mij raadde mij aan om mijn BIOS batterij te resetten, dit heb ik dus gedaan maar nu start mijn pc op voor ongeveer 5 seconden, valt gelijk daarna uit en gaat erna weer aan. Ik krijg alleen geen beeld (mijn beeldscherm is aangesloten). Enige suggesties/ideeën hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank.

~Barry

Lekker idee zeg om het BIOS te resetten NOT !!
Bluescreen is gewoon binnen Windows en daardoor ook op te lossen in Windows.
Nu lijkt mij dat heel je configuratie in het BIOS weg is.

Vermoedelijk is er meer aan de hand dan alleen een probleem in windows, bij booten krijg je wel 1 bios beep?

Start eens op zonder geheugen en videokaart, meerdere bios beeps?

Hallo, Het resetten vergt wel wat stroom en zou beter in de BIOS zelf kunnen gebeuren. Haal het knoopcel batterijtje er eens uit en meet of er nog 3 Volt op staat. Ze kosten twee Euro per zes of zo bij de Action.

De procedure is als volgt: Doe de computer van de spanning. Laat het batterijtje niet op het moederbord vallen en zit er ook niet te veel met vingers aan. Na het plaatsen van de batterij proberen om in de BIOS of Setup te komen en daar eerst afsluiten met Standaard Waarden. Dit is om fouten te voorkomen. Hierna kan je de voorkeuren weer instellen. Ik hoop dat dit het is en dat je dan weer beeld krijgt.

Het resetten moet soms met een jumper over twee andere pennetjes, deze is weer goed teruggezet?

Grafische kaart, geheugen kaarten en alle schijven eruit gehaald, pc blijft aan en uit gaan :S Waarschijnlijk ligt het dus aan mijn BIOS batterij/Moederbord of voeding.

Begin met een andere voeding om dat uit te proberen.

En hij is nu verder helemaal kaal? dus alleen CPU erin en systeemspeaker eraan?

Geen bios beeps?

Begin met een andere voeding om dat uit te proberen.

En hij is nu verder helemaal kaal? dus alleen CPU erin en systeemspeaker eraan?

Geen bios beeps?

Nee inderdaad geen BIOS beeps. Alleen CPU. Ik zal morgen proberen mijn BIOS batterij te vervangen. Hopen dat dat werkt.

Laatst bewerkt:
Batterij vervangen. Daar lag het dus niet aan. Ik zou een andere voeding kunnen aansluiten op mijn moederbord of een hele andere goedkope moederbord uitproberen. Suggesties zijn welkom.

Heb je de BIOS nu dan hardwarematig gereset? Gewoon die procedure opnieuw doen.

Heb je de BIOS nu dan hardwarematig gereset? Gewoon die procedure opnieuw doen.

Als je CMOS CLR bedoeld, ik heb dit volgens de handleiding uitgevoerd en ook dit leverde niks op. Als je iets anders bedoeld, laat mij a.u.b. een voorbeeld zien van wat je bedoeld.
Bedankt voor je vraag.

Dat klopt, het heet CMOS CLR.

Heeft deze computer een beginscherm? Soms kan het worden overgeslagen en kom je direct bij de opstartschermen van Windows. Omdat je niets op het scherm ziet, kan je blind en herhaaldelijk op F1 en Del drukken bij het opstarten, dus om misschien zo toch in de BIOS te komen?

Als de computer een eigen aansluiting voor een monitor heeft, dan zou een monitor nu daarop aangesloten moeten worden omdat in de BIOS dan Chipset of PCI-E standaard op Chipset staat. Dit zou je al geprobeerd kunnen hebben natuurlijk maar is een voor de hand liggende reden dat er geen beeld meer is.

Sommige computers doen het niet als de ventilator niet draait. Zit dat stekkertje vast en is de ventilator gangbaar of draait het niet soepel en is het stoffig?

Op het moederbord is misschien iets te ontdekken als gesmolten stekker of hoedje van condensator los of opgezwollen.

Of een andere voeding te proberen is dat zal vanaf hier niet te gemakkelijk te beoordelen zijn maar computers worden niet met kwalitatief erg goede en sterke voedingen geleverd. Als de computer vaak aan staat dan zou een 80+ of 82+ efficiënte voeding snel een geschikte upgrade kunnen zijn. Via eBay.com kan je uit Hong Kong trouwens voor een paar Euro een voedingtester bestellen. Om sneller een voedingtester te krijgen zou je hulp kunnen vragen via Peerby. Dit is een on-line dienst voor hulp en dingen lenen van/bij mensen uit de buurt. Als je bij iemand de voeding brengt dan kan die zo kijken of alle lampjes op de tester groen branden.

Moederbord vervangen is geen goed idee omdat Windows dan opnieuw geïnstalleerd zou moeten worden en met een nieuw certificaat ook nog bij gewone OEM type installaties. Als de computer al 10+ jaar oud is en de voeding is goed getest of een via Peerby geleende voeding geeft het zelfde resultaat, dan wordt het een ander verhaal. Een nieuw moederbord zal een ander slot voor de grafische kaart, andere voeding aansluiting en zelfs andere geheugenbankjes kunnen hebben. Voor soortgelijke moederborden of computers kan je, op postcode en datum, zoeken met advertentiezoeker.nl

Dat klopt, het heet CMOS CLR.

Heeft deze computer een beginscherm? Soms kan het worden overgeslagen en kom je direct bij de opstartschermen van Windows. Omdat je niets op het scherm ziet, kan je blind en herhaaldelijk op F1 en Del drukken bij het opstarten, dus om misschien zo toch in de BIOS te komen?

Als de computer een eigen aansluiting voor een monitor heeft, dan zou een monitor nu daarop aangesloten moeten worden omdat in de BIOS dan Chipset of PCI-E standaard op Chipset staat. Dit zou je al geprobeerd kunnen hebben natuurlijk maar is een voor de hand liggende reden dat er geen beeld meer is.

Sommige computers doen het niet als de ventilator niet draait. Zit dat stekkertje vast en is de ventilator gangbaar of draait het niet soepel en is het stoffig?

Op het moederbord is misschien iets te ontdekken als gesmolten stekker of hoedje van condensator los of opgezwollen.

Of een andere voeding te proberen is dat zal vanaf hier niet te gemakkelijk te beoordelen zijn maar computers worden niet met kwalitatief erg goede en sterke voedingen geleverd. Als de computer vaak aan staat dan zou een 80+ of 82+ efficiënte voeding snel een geschikte upgrade kunnen zijn. Via eBay.com kan je uit Hong Kong trouwens voor een paar Euro een voedingtester bestellen. Om sneller een voedingtester te krijgen zou je hulp kunnen vragen via Peerby. Dit is een on-line dienst voor hulp en dingen lenen van/bij mensen uit de buurt. Als je bij iemand de voeding brengt dan kan die zo kijken of alle lampjes op de tester groen branden.

Moederbord vervangen is geen goed idee omdat Windows dan opnieuw geïnstalleerd zou moeten worden en met een nieuw certificaat ook nog bij gewone OEM type installaties. Als de computer al 10+ jaar oud is en de voeding is goed getest of een via Peerby geleende voeding geeft het zelfde resultaat, dan wordt het een ander verhaal. Een nieuw moederbord zal een ander slot voor de grafische kaart, andere voeding aansluiting en zelfs andere geheugenbankjes kunnen hebben. Voor soortgelijke moederborden of computers kan je, op postcode en datum, zoeken met advertentiezoeker.nl

Ik heb deze pc zelf gebouwd, ik weet ook hoe ik een pc moet samenstellen. Wel ben ik erg blij met je verwijzingen en mogelijkheden.
Overigens dit is wat er gebeurd:
[video=youtube;Dx_MWk_1XU8]https://www.youtube.com/watch?v=Dx_MWk_1XU8[/video]

Geen bios beeps als er alleen wordt opgestart met de CPU, systeem speaker en voeding, moederbord overleden.

Zie op dat filmpje nog van alles zitten, hoe kun je dan een juiste diagnose stellen?

Zit je moederbord speakertje wel aangesloten? Anders hoor je ook geen beeps natuurlijk.......

Geen bios beeps als er alleen wordt opgestart met de CPU, systeem speaker en voeding, moederbord overleden.

Zie op dat filmpje nog van alles zitten, hoe kun je dan een juiste diagnose stellen?

Ja maar er zit geen voeding op dus zou niks moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan