Na bios update kan ik niet meer in het biosmenu komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wamstar

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
hallo,

ik heb mij asus B85M-E geupdate naar de nieuwst versie. flash instal allemaal goed gegaan stond er. alleen nu als ik de computer opnieuw opstart kom ik gewoon in windows maar zie niet de bios optie voorbij komen.
nu weet ik dat ik op f2 of del moet drukken bij het opstarten, maar als ik dat doe krijg ik een zwart scherm heb het idee dat mijn monitor pas later dan het bootmenu aangaat. iemand een idee?

op de asus web site is er zo iets als Asus self diagognostics. Dat is een tooltje dat te vinden is in de download sectie van ASUS voor het moederbord, bij de utilities.
Dat al geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Tis "del" en die snel intrommelen na een start zou moeten werken, er zit een uefi bios in en die start gelijk door naar windows idd.
Je kunt in die bios de post delay time instellen, overigens.

Zowel f2 als del gedaan, komt denk ik wel in de bios heb alleen geen beeld? Kan geen signaal vinden het scherm

bedankt voor de uitleg,

ik heb nu het volgende ontdekt, ik heb als 2e monitor mijn samsung ue46d8000 tv aangekoppeld. nu bij het opstarten kwam ik erachter, dat de bios opstart via de tv(hdmi) en daarna terug schakelt naar mij pc monitor en je dan ineens in het inlogscherm van windows staat.

nu als ik de hdmi eruit haal krijg ik hem gewoon weer op de pc monitor. maar laat ik hem erin zitten blijft het steeds gebeuren wat ik ook instel.

- heb gekeken naar welke monitor als primair staat heb ik pc monitor van gemaakt
- heb tevens het 2e beeldscherm uitgeschakeld omdat ik die pas inschakel als ik er ook gebruik van wil maken.

maar nu blijft het gewoon opstarten zoals in het begin geschreven staat!! ondanks de wijzigingen.
iemand een idee? (eerder stond het allemaal op dezelfde manier ingesteld zonder problemen pas naar het wijzigen van de bios versie is het veranderd.)

Intel Core i5-4440 - 3.1GHz - Socket 1150
ASUS B85M-E - Socket 1150 - Micro-ATX
Corsair CX Series CX500M - 500 Watt
Kingston HyperX Blu 8GB - PC3-12800 - DIMM
ASUS GeForce GTX 660 DC2OCPH-2GD5 - 2GB - PCI-E
samsung evo 840 ssd 120 gb
wd sata hdd 500 gb 2x

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan