Na branden dvd leeg ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wanneer ik een dvd heb gebrand en speel deze daarna af blijkt deze leeg te zijn.
Toch staat in Nero het schrijven aangevinkt, ook wanneer ik het met een ander programma brand is het net hetzelfde.
Het branden duurt wel 20 minuten en op het laatste krijg ik de melding brandproces voltooid.

Waar kan dit aanliggen ?
Misschien een BIOS instelling ? (iemand is aan mijn pc bezig geweest en heeft de BIOS default gezet, vandaar)

Lijkt me niet aan de BIOS te liggen, heb je dat met alle DVD's of heb je er pas één getest? Probeer anders de snelheid van het schrijven aan te passen, waarschijnlijk staat hij standaard op "maxium" probeer hem is op 4x te zetten bijvoorbeeld. Zal wat langer duurder, maar na alle waarschijnlijkheid krijg je dan je gewenste resultaat.

Laatst bewerkt:
Heb het met al de dvd's en hij brandt aan 4x.

Wat bedoel je met: "Hij brandt aan 4x" staat hij nu aan? Of doet hij dit gewoonlijk op 4x?

> nee geen bios ! <
Met welk ander programma heb je ook nog ge-probeert ?? :( en/of wat voor melding krijg je met die andere programmaatje ?:(

Laatst bewerkt:
In dit geval was het een image met alcohol, proces gelukt maar weer lege dvd.

weet je ook zeker of de dvd's allemaal zijn gefinalized?

Ze zij gefinalized.
Net Ashampoo geinstalleerd, een nummertje op een cd-rw gebrand, succesvol geslaagd, blijkt er ook weer niets op te staan.
Ik dacht dat het aan brander zelf lag, dus gisteren ook al andere in gestoken maar zonder resultaat.

w36kk.jpg

Dit zijn alleen maar mijn paar ( tegelijk en nu ) geïnstalleerde brand programmaatje's in mijn PC, elk van die, .. zoals iedereen weet kan ietsjes meer
of minder of beter dan ander enz... had ik nog nie probleem met branden maar wel af/en toe bepaalden probleempjes te vergelijken met die van je
branden tot nu toe had ik ongv. 3/4/5 ...000 CD of DVD-tjes en wel eens problemen met Nero gehad maar in dit geval meteen pakte ik Ashampoo ( nooit brand problemen ! ) en lukte per-direct ! :thumb:
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
P.S. En zoals net jackall vroeg weet je zekker dat DVD-tje gefinalizeerd op einde is ??

Laatst bewerkt:
Ze zijn zeker gefinalizeerd.
Ofwel zijn al mijn cd-rw opeens slecht geworden ofwel zit ik met twee kapotte dvd-branders.
Nu voor de derde keer een audio nummer op cd-rw gebrand, succesvol maar weer staat er niets op.
Wanneer ik het met mijn cd-brander doe staat het nummer er wel op.

Kan toch ook niets te maken hebben dat de dvd-brander master staat en de dc-branden slave ?

Ze zij gefinalized.
Denk dus dat, dat wel goed gegaan is. En ik neem aan dat wanneer er al wat verschillende brandprogramma's gebruikt zijn, dat het probleem ergens moeten zoeken.. Tenzij, de programma's van jouw hebben geholpen. Je ahd al een andere cd/dvd brander geprobeerd?

Heb er een andere brander aan hangen maar hetzelfde probleem.

:confused: Is ook nog zo dat niet ieder TV-DVD Player elk soort en plus en min schijfjes draaien kan .....heb jij misschien ook zoiets ?? :confused:
------------------
Ik gebruik bijv. altijd ( het is al jaaren zo) schijfjes van Plus Platinum DVD +R ook CDtjes, zeer af/en toe Media Range type ( voor allebei ) maar nooit dan andere type...:D
en net zoals jij brand ik met zo lagere mogelijk snelheid ...

Nee, zijn schijfjes die ik al langer gebruik.
Heb net de kabels van de cd-brander verwisseld met die van de dvd brander maar zonder resultaat.

ALS je geen resultaat met Ashampoo krijgen kan, vind ik zeer vreemd dan is wel ergens anders met of branden bij jou mis of wel met schijfjes, onmogelijk is zo en nu
en oplossing voor fout te vinden zonder dat we kunnen eerst oorzaak kennen ...:confused:
--------------
Trouwens wat zojuist niet branden wil ??? film of muziek ? :(

Laatst bewerkt:
Begrijp er niets van, een dvd afspelen gaat dan weer wel.

:D Alles wat je brand >> op PC afspelen bijna altijd lukt :thumb:
ALS je toevallig een film op DVD Player niet afspelen kan en hij dat als een lege schijf ziet, dan is nog misschien zo dat VTS bestanden van die betreffende film gewoon in een
naamloze map staat terwijl al die bestanden in een '' > VIDEO_TS < '' genaamde map zou moeten zijn ...;)

Ja, maar dat er niets gebrand wordt blijft hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan