Na chkdsk krijg ik de melding bestandssegment .... onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik kan Windows nog wel opstarten, maar na ingelogd te hebben en een aantal progjes te hebben opgestart loopt hij vast. Daarvoor duurt het ook erg lang voor hij programma's opstart.

Heeft iemand ervaring met het repareren van een schijf en zo ja is dit dan voor langere tijd? Ik lees op het forum veel over Powermax en andere tools. Wat is de beste oplossing.

By the way ik het Windows XP. Normaliter zou ik zeggen schijf formateren of vervangen en klaar. Maar deze schijf bevat net data die ik onlangs niet heb gebackuped. Dus als het even kan zou ik graag de gegevens willen redden.

Groet,

Sunsnow

HDD is definitief stuk

Heb een groot gedeelte van de data kunnen herstellen, echter nog niet alles. Wellicht dat er een programma bestaat waar dit sneller en efficienter mee kan. Op dit moment gebruik ik PC Inspector File Recovery. Dit is een freeware programma. Kent iemand een beter programma?

Inmiddels kan ik mijn PC weer normaal gebruiken en kan ik alleen de kapotte schijf niet meer gebruiken. Hierdoor zijn alle schijven wat trager via windows verkenner of misschien ligt het niet aan de schijven, maar juist aan het feit dat Windows verkenner de kapotte schijf probeert te benaderen.

Wat ik nu gedaan heb is dat ik twee nieuwe schijven heb aangeschaft. Eén ter vervanging van de schijf die stuk is gegaan en één als een soort backup hdd (extern). Nu is mijn volgende vraag of ik deze schijf zo in de kast kan installeren en dat Windows deze schijf dan direct herkent en accepteert? Of moet ik nu juist mijn hele systeem opnieuw installeren met Windows?

Graag jullie hulp en tips.

Ben nu bezig met het installeren van Ontrack Easy Recovery. Eens kijken hoe snel en hoe efficiënt dit programma mijn files kan herstellen.

Voor wat betreft de andere voorgaande vragen hoor ik graag nog jullie oplossingen en tips.

Is er helemaal niemand die mijn vragen kan beantwoorden?

Jammer mensen. Inmiddels ben ik er zelf achter hoe het moet. Ik heb de nieuwe HDD geinstalleerd in de kast en een partitie toegewezen via computerbeheer. Daarnaast werd de hdd in de externe behuizing na installatie van usb 2.0 drivers direct herkent.

Dus mijn problemen zijn opgelost.

Bedankt voor diegene die wel iets hebben gemeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan