na compilen zijn de wijzegingen niet gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahagn

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hallo,

ik heb een probleem dacht dat jullie er miss wel raad mee wisten.
Ik kan een project niet compilen.
Ik had de demo van van de IrrLicht engine gepakt en een beetje verandert ( gewoon een paar textures ),
eerst had ik een half jaar geleden ofzo al een paar dingen verandert toen werkte het compilen wel,
maar nu ik het nog eens heb gedaan en ik probeer het te compilen/runnen lukt het niet. Al ik klik op run dan doet ie het gewoon en compiled hij het zonder errors, alleen maar waarschuwingen ( er staat niks over mijn wijzigingen in de waarshuwingen ),
en opent ie de .exe maar het is gewoon de ouwe ( de dingen die ik een half jaar eerder gewijzigd had zijn wel zo maar de nieuwe wijzigen zijn er niet)
dus kortom word de project gecompiled maar gewijzigd het niet.

(Ik gebruik Eclispe als IDE)

Om je oude binaries te wissen, kan je een clean doen van je project of gewoon manueel de Debug/Run-folder wissen.
Een clean doe je door rechts te klikken op je project en dan voor 'Clean (target)' te kiezen.

Daarna probeer je nogmaals te bouwen, en de console-output kan je hier plaatsen indien het nog niet werkt.

Ik heb het geprobeerd maar ik zie geen clean target alleen maar clean project en make targets dus heb ik op clean project geklikt maar als ik dan op run klik komt er een bericht dat MyGame.exe niet meer werkt

als ik klik op project clean krijg ik dit bericht onderin bij console:

**** Rebuild of configuration Debug for project MyGame ****

**** Internal Builder is used for build ****
g++ -O0 -g3 -Wall -c -fmessage-length=0 -oCMainMenu.o ..\CMainMenu.cpp
..\CMainMenu.cpp: In member function `bool CMainMenu::run(bool&, bool&, bool&, bool&, bool&, bool&, irr::video::E_DRIVER_TYPE&)':
..\CMainMenu.cpp:149: warning: missing braces around initializer
g++ -O0 -g3 -Wall -c -fmessage-length=0 -oCDemo.o ..\CDemo.cpp
In file included from ..\CDemo.cpp:4:
..\CDemo.h:25: warning: ignoring #pragma comment
g++ -O0 -g3 -Wall -c -fmessage-length=0 -omain.o ..\main.cpp
In file included from ..\main.cpp:12:
..\CDemo.h:25: warning: ignoring #pragma comment
..\main.cpp:18: warning: ignoring #pragma comment
g++ -LC:\irrlicht-1.6/examples/SPEL/lib -oDemo.exe main.o CMainMenu.o CDemo.o -lIrrlicht -lIrrKlang
Build complete for project MyGame
Time consumed: 6271 ms.

Laatst bewerkt:
Het resultaat van je build is Demo.exe en niet MyGame.exe.
In Eclipse krijgt de .exe normaal altijd automatisch de naam van het project, tenzij anders ingesteld (of in de project-opties bij 'Build Artifact', of in een duistere Makefile). Het kan zijn dat de automatische 'Run' knop van Eclipse standaard naar die naam op zoek gaat en zich niet goed aanpast aan jouw aangepast instellingen.

Als je met verkenner naar je release/debug-folder gaat, zie je daar normaal nu Demo.exe staan, wat de juiste executable zou moeten zijn.

Ja maar die staat er niet... voor dat ik de project cleande stond die er wel, toen stonden er 3 files : een MyGame.exe met een afspeel logotje ( een driehoekje naar rechts net als je bij een video als je klikt op afspelen) , een andere MyGame.exe met een debug logootje en demo.exe na het cleanen was die demo.exe weg dus was ik naar die build artifact gegaan en die artifact name weer verandert naar demo.exe toen stond die er wel weer, toen heb ik op demo.exe geklikt en gerunt ( toen stond er demo.exe werkt niet) Daarna heb ik op het hel project geklikt en gerunt en toen stond er Demo.exe werkt niet, maar wat is het probleem dan dat het niet werkt??

Laatst bewerkt:
Kan je een meer specifieke foutmelding geven voor: 'toen stond er demo.exe werkt niet'.
Bedoel je zo'n windows popup zoals in een programmacrash? Of iets in de console van Eclipse?

een windows pop up.
eerst staat er :

--------------------------------------------------------------------------------------------

Demo.exe werkt niet meer

er word naar een oplsossing voor het probleem gezocht

--------------------------------------------------------------------------------------------

en daarna:

Demo.exe werkt niet meer

Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is.

De kans is groot dat je dll niet meer gevonden wordt sinds de clean, dus controleer even of die in dezelfde folder staat als je .exe
Controleer ook even of alle assets/images/sounds op de juiste plaats staan ten opzichte van je exe, zoniet zou het kunnen dat je ergens met een niet goed afgehandelde NULLpointer zit (een afbeelding tekenen die niet kon geopend worden ofzo), wat tot zo'n windows-kadertje leidt.

nu je het zegt zie ik geen .dlls, zou je die moeten zien als je bij project explorer op binaries klikte ? ( want volgens mij zag die .dlls bij de binaries voor dat ik het project cleande )

Je moet ze daar momenteel zelf plaatsen. Je kan ook wel aan Eclipse zeggen dat ie de inhoud van een bepaalde folder en/of bepaalde files naar je output-map moet kopieeren, maar daarvan weet ik zo niet 1-2-3 uit mijn hoofd hoe dat moet.

Ok bedankt nu werkt het wel.:) Maar als ik iets wijzig moet ik dus elke keer weer die dlls daar zetten omdat ze er niet meer staan!?

Enkel als je een clean doet, anders blijven je dll's daar gewoon staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan