na crash, beeldschermprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorzetter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo,

Na zelf op internet oplossingen gezocht te hebben, heb ik mij hier aangemeld voor een vraag.
Na/tijdens een defragmentatiepoging, ging mijn beeldscherm ineens uit.
Ik heb wel gedefragmenteerd terwijl de schijf te weinig ruimte had; minder dan 10 procent.
Mijn beeldscherm is nu vervormd, donker en onvolledig.
Is de grafische kaart stuk? (Geforce 100/200).
De volgende acties heb ik gedaan: defragmenteren(na schijf opgeruimd te hebben) schijfopruiming, besturing van de adapter opnieuw installeren, instellingen van het beeldscherm gewijzigd, apparaatbeheer gecheckt op fouttekens bij de hardware,(was allemaal ok).
Heeft de defragmentatie effect gehad op mijn besturingssysteem?(windows xp) of is alleen de kaart stuk. Laatst heb ik een update toegelaten van windows, blijkt dat ik een illegale versie van windows xp heb, heeft dat verder nog invloed.op het herstellen van het probleem?
Mijn nickname is doorzetter, ik wil en zal er (graag) achterkomen)
vriendelijke groet en alvast bedankt voor diegeen...

Doorzetter

ik denk eerder dat dat je monitor uit gaat door stroom spaa stand.
kijk hier eens naar in stroombeheer. meestal staat er iets in de trent van schakel monitor,
uit in 10 minuten.
het zelfde kan ook bij de hardenschijven staan als je dat niet wil ook deze,
even uitschakelen.
wat gebeurd er als je de pc gewoon even herstart is het beeld dan weer goed?
zit er geen knak in je monitor kabel of is deze niet echt 100% goed aangesloten ?

crash

Nee, dat is het niet, de slaapstand staat op een uur, en hardeschijfuitschakelen is niet aangevinkt, uit dus.

Tijdens het defragmenteren liep hij dus vast en inene een zwart beeld, met een paar grote letters, rood of groen , ik weet het niet meer, in de snelheid waarmee dat gebeurde kon ik het ook niet lezen.
Daarna heb ik de pc aangesloten op een andere monitor, omdat ik dacht dat ie het had begeven, door mijn domme actie van defragmenteren terwijl de schijf te vol zat.
Die andere monitor is een oudje,(een goeie) waar verschillende kanalen opzitten, daardoor, en met wat vlieg -en plakwerk, heb ik weer een beetje beeld kunnen krijgen, om zo aan het probleem te werken.
Ook in de veilige modus geeft hij een vervormd beeld, donker, een klein scherm.
Heb natuurlijk ook resolutie-instellingen geprobeerd en andere instellingen van/voor het beeldscherm, maar dat is het niet.
Ik denk dat er 2 dingen aan de hand kunnen zijn, 1: kaart is stuk, of 2:besturingsysteem is beschadigd, zoiets?
Of is 't simpeler.
bedankt voor je reactie,
drzttr

Ik zou van een kapotte videokaart uitgaan. Als er een besturingssyteem probleem zou zijn dan zou dat met het laden van de drivers over moeten zijn.

Ron

doet t weer

Hallo,

Doet het helemaal weer,
Heb de pc weer aangesloten op het oude beeldscherm, want wat bleek, ik had 'm niet goed aangesloten, nu dus wel.
Wel, met dit beeldscherm aangesloten destijds is de pc gecrashed, op 't andere beeldscherm krijg ik een verkeerd beeld(horizontaal, smal beeld, veel zwart)
Ik heb verschillende dingen gedaan, maar weet niet precies wat nu de reden is dat ie t weer doet. (Ik heb de nieuwste besturings-versie gedownloaded voor de videokaart, misschien is dat het).
Alleen soms geeft ie een fractie een zwart beeld, knippert even, loopt ie kwa besturing nu op z'n tenen misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan