Na DCPromo kan het domein niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Het volgende is de situatie. Ik heb een PC (SERVER) en 1 laptop. Ik heb via DCPROMO een domein aangemaakt. DNS werd gecreeerd en server moest rebooten. Ik heb de server reboot en nu probeer ik het domein (naam: intern.loc) te joinen. Echter wanneer ik dit domein probeer te joinen krijg ik de foutmelding: A domain controler for the domain "intern.loc" could not be contacted. Ensure that the domain name is type correctly. If the domain name is correct, click Details for troubleshooting information.

Helaas loop ik hier elke keer tegen op (heb de server ook al eens opnieuw geinstalleerd) en kom ik er zelf niet meer uit.

Zou iemand mij hierbij wat suport kunnen leveren, of misschien aan kunnen geven wat ik mis doe?

Als er meer informatie nodig is hoor ik dat graag.

Alvast dank.

Vr.gr.,
Jeroen

nslookup server

server: localhost
address: 127.0.0.1

name: server.intern.loc
address: 192.168.1.67

Laatst bewerkt:
Je zult ook DHCP correct moeten configureren om automatisch de juiste DNS server in te stellen voor de laptop, en de DHCP-serverfunctionaliteit op je internet-router uitschakelen.

Handmatig als volgt te fixen (zonder DHCP te hoeven instellen, zonder de DHCP server functionaliteit van je router te hoeven uitschakelen en zonder DHCP installeren/configeren op de server):

Stel op de laptop in als DNS-servers:
Voorkeurs DNS-server: [het ip-adres van je server]
Alternatieve DNS-server: [het ip-adres van je (internet-router)]

Succes,

Tijs.

Hallo dnties,

Ik zou graag de DHCP via de router willen laten houden zoals het nu het geval is. Ik kan Intrn.loc (zoals domain heet) ook niet pingen. En DNS primary en alternate zijn ingesteld.

Laatst bewerkt:
Kijk eens na of op de laptop misschien verbindingsproblemen zijn met de server en hoe op dns-queries wordt gereageerd.
Dus (op de laptop):
Test 1: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping 192.168.1.67
Test 2: Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup server.intern.loc 192.168.1.67
Test 3: Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup server.intern.loc
Test 4: Start -> Uitvoeren -> cmd /k net view /domain:intern.loc
Test 5: Start -> Uitvoeren -> cmd /k net use \\192.168.1.67 /user:administrator@intern.loc

Er zullen nog wel meer tests mogelijk/zinvol zijn, maar begin met de bovenstaande.

Tijs.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan