Is je hele CD/DVD-rom speler niet te zien in (Deze) Computer? Onafhankelijk of je er nu wel of niet een CD/DVD in hebt zitten?
In dat geval is het niet verwonderlijk dat het werkt, he...
Ik geef hier een plan van aanpak voor de verschillende mogelijkheden die ik zie:
a. In (Deze) Computer niet te zien, maar in Apparaatbeheer is de CD/DVD-speler wel te zien: Draai
CD/DVD Magic (bij Vista of Windows 7 op het gedownloade bestand rechtsklikken en kiezen voor Als Administrator uitvoeren, bij XP gewoon dubbelklikken), klik op Fix en herstart de pc daarna. Kijk of je in (Deze) Computer dan wél de CD/DVD-rom speler ziet.
b. In (Deze) Computer is de CD/DVD-speler te zien met een schijfletter, maar de status verandert niet als je die Medieval spel-cd erin stopt: Doe de instructie van a. en probeer daarna met die Medieval CD en met een data CD en met een audio CD of die (dan) wel leesbaar zijn.
c. Zowel in (Deze) Computer als in Apparaatbeheer is de CD/DVD-rom speler niet te zien: Sluit de pc af, haal 'm van de stroom, en kijk of zowel de data-kabel als de voedingskabel wel goed zijn aangesloten aan de CD/DVD-rom speler. Zijn ze dat, dan vermoed ik dat de CD/DVD-rom speler gewoon helemaal overleden is. Eventueel test je nog met een andere voedingskabel van je computervoeding.
Meer tips heb ik zo snel niet. Succes.
Tijs.