Na de Livebox......

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Sinds kort aan de Livebox van Wanadoo, incl telefonie en tot nu toe zonder problemen!
In huis staat een PC en een laptop, nu wireless verbonden met de USB dongels van Wanadoo voor 6 euries p/mnd!
De Livebox wil met geen enkele andere ontvanger (draadloos) communiceren.
Kan ik ipv die dongels mijn vorig modem/router aan de livebox hangen om zodoende - zonder kosten - wireless te gaan?
Het betreft een Conceptronic C54APRA met bijbehorende Lan kaart in de laptop en een PSCIkaart in de PC.
Mijn besturingssysteem is Windows XP.
Ik heb wel gezien dat ik de router met de livebox kan verbinden (RJ12 / RJ45)
Is er een oplossing om de dongels retour te zenden en toch draadloos te zijn?

volgens mij is die 6 euro per maand voor de telefonie.
Zijn de usb stick en pmcia kaart gratis.
en kan een router/modem niet zo 1 2 3 achter de livebox.

Puppie, dank voor je reactie, maar het is wel degelijk 2,95 euro! p/mnd per draadloze aansluiting.
Ik heb de dongels met twee (!) LANkaarten al in huis.
Ik heb inmiddels wel door dat er voor een eenvoudige PC gebruiker als ik ben geen eigen modem/router na de Livebox moet plaatsen. Een zgn. Accespoint via de USB naar de Livebox maakt meer kans op dit moment.
Wie heeft hierin ervaring en natuurlijk wat zijn dan de kosten?

boven de rode en gele ingang zit toch een aansluiting voor een pmcia kaart.
Daar kun je een draadloos netwerkkaartje in doen en 1 dongle in je computer.

Geplaatst door jacobe
Puppie, dank voor je reactie, maar het is wel degelijk 2,95 euro! p/mnd per draadloze aansluiting.
Ik heb de dongels met twee (!) LANkaarten al in huis.
Ik heb inmiddels wel door dat er voor een eenvoudige PC gebruiker als ik ben geen eigen modem/router na de Livebox moet plaatsen. Een zgn. Accespoint via de USB naar de Livebox maakt meer kans op dit moment.
Wie heeft hierin ervaring en natuurlijk wat zijn dan de kosten?

De Livebox is een moeilijk produkt.Voor de een ramp voor de ander een uitdaging.Het is meestal een trial and error want Wanadoo geeft geen support !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan