Na defragmentatie wil windows opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjorn2001

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2001
Berichten
8
Hallo,

Een kennis van mij heet een defragmentatie uitgevoerd op haar pc. De defragmentatie was correct verlopen. Toen ze de pc opnieuw opstarte kreeg ze de melding dat ze de licentiecode van windows moet invoeren.

Is hier een verklaring voor? het gaat om windows 98. En als alles opnieuw wordt geinstallerd staan de oude gegevens dan nog wel op de pc? of zijn die al verloren gegaan?

Met vriendelijke groet

Bjorn
 
Een kennis van mij heet een defragmentatie uitgevoerd op haar pc.
Als er alleen een defragmentatie is uitgevoerd, wordt er normaal gesproken niet om de licentiecode gevraagd.
Ik zou nog eens goed navragen wat er precies is gebeurd.
 
Meer heeft ze niet gedaan. Bij het opstarten start hij gewoon windows setup op.
 
Je kunt gewoon windows98 eroverheen installeren, alle blijft zoals het was, alleen de updates zullen opnieuw gedaan moeten worden, indien van toepassing, maar die zijn volgens mij niet meer op te halen, wel is deze er nog voor.
 
volgens mij zijn er wat bestandjes beschadigd geraakt, toch even kijken of je harddisk niet defect is ...
herinstalleren gaat niets oplossen ... je documenten enzo zullen er nog wel opstaan, kan je dan via een andere pc uitlezen

de melding die je krijgt komt enkel als het register van windows verloren is gegaan en dat hij een werkende kopie terugzet (die van bij de installatie dus)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan