Na deframenteren meer ruimte gebruikt dan er voor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden.
Ik heb een leuke vraag om dit op te lossen wat is er gebeurd. Ik heb op de harde schijf van mijn laptop(acer)een heleboel bestanden staan van registraties van mijn keyboard deze stonden overal verspreid op mijn harde schijf.Ik heb al deze bestanden verplaatst naar mijn externe schijf 620 items dat is goed gegaan
IK heb wel 6 tot7 keer gebruik gemaakt van de zoek functie om te kijken waar ze allemaal stonden. Nu heb ik de schijf op mijn laptop gedefragmenteerd en tot mijn verbazing staat er nu meer gebruikte ruimte op dan voor deze handelingen .Je zou toch vermoeden dat deze minder is heeft iemand hier een verklaring voor
Of waar dat aan kan liggen ik snap het niet
e de waele

Minder ruimte krijg je in ieder geval niet: je hebt toch dingen van je schijf afgehaald en op een externe harde schijf gezet?

ja dat heb ik gedaan maar waarom geeft hij dit niet aan ? hij moet toch aangeven dat ik nu meer vrije ruimte heb op mijn laptop schijf
e de waele

Als je die registraties van keyboard (muziek?) hebt gekopieerd naar een externe schijf staan ze nog steeds op de originele locatie.
Die moet je met een apart commando wissen om ze van de interne harde schijf te halen.

Dat moet je zeker eerst doen als je dat tenminste wil.
De tweede actie is het opschonen van je harde schijf, bij voorbeeld met een programma als CCleaner.
Ruim de tijdelijke bestanden op en kijk ook eens naar het register. Je kunt daar eventueel een backup van maken voor je daaraan begint.
Pas na het opschonen is het raadzaam om te beginnen met defragmenteren.
Piriform heeft daar ook een tooltje voor, maar er zijn ook andere goede, met een net iets andere werking.
Een van mijn favorieten is die van Auslogic omdat je daar in kan stellen hoe en wat je wil gedefragmenteerd hebben.

Pas daarna zul je zien dat je meer ruimte overhoudt!

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt wel maar ik heb verplaatsen gebruikt en ik zie ze dan ook niet meer op mijn laptop schijf staan.
Het is net of hij mijn lapto schijf gewoon aan het volstoppen is Ik kan verwijderen wat ik wil hij geeft geen vrije ruimt meer aan wat toch zou moeten
eric

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan