Na Downen SP2 herkent de FireWall NAV2003 niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost verdaasdo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Hai Guys, :D

Ach de titel zegt alles.
Ben al even in die artikels van Gezina aan het lezen geslagen maar kan het niet vinden.

De Firewall geeft aan dat hij de status van het virusprogramma niet kan uitlezen.

Hoe kunnen we dit oplossen?

See Yah! :thumb:

Hai Guys, :D

Lekker verder aan het klikken op de site van Norton en vondt dit:

Norton AntiVirus
Installing Service Pack 2 will not affect Norton AntiVirus. The Windows Security Center will be aware that you have Norton AntiVirus installed, but it will not be able to determine its working status due to Symantec's tamper-protection technology.

Dus het is bekend bij Norton.....nou nog ff-kes kijken of er wat aan gedaan kan worden.

Zo ja...mooi...wie herkent dit probleem en heeft het antwoord..

Zo nee bummer dan moet ik dat gedeelte van de Firewall maar uitzetten. (elke keer een melding is ook niks)

Nog een stukje:
Your Norton security products contain tamper protection features that prevent malicious code from determining their status. This tamper protection also prevents the Windows Security Center from determining the status of your Norton security products. Shortly after Microsoft releases Service Pack 2, Symantec will make a correction available through LiveUpdate. This correction will allow the Windows Security Center to correctly identify the status of your Norton security products.

Net live-update gedaan helaas nog niks! :(

Laatst bewerkt:
Is dat een bericht van de Windows firewall? Als je ctrl-alt-del geeft en in de taakmanager kijkt bij processen, staat daartussen dan een proces "alg.exe"? Dit is een nieuw proces in SP2 dat het mogelijk maakt voor Windows om de status van je antivirus en "third party" firewall te controleren. Wellicht dat daar iets mee mis is. Als het ontbreekt kun je het misschien in "services" op automatisch zetten.

Arthur

Laatst bewerkt:
Ik had je tweede bericht nog niet gezien. Je bent er zelf al achter wat het is, dus negeer mijn bericht maar. Heeft niets met jouw probleem te maken.

Arthur

Geplaatst door Arthur de Smet
Is dat een bericht van de Windows firewall? Als je ctrl-alt-del geeft en in de taakmanager kijkt bij processen, staat daartussen dan een proces "alg.exe"? Dit is een nieuw proces in SP2 dat het mogelijk maakt voor Windows om de status van je antivirus en "third party" firewall te controleren. Wellicht dat daar iets mee mis is. Als het ontbreekt kun je het misschien in "services" op automatisch zetten.

Arthur

Hai Arthur, :D

Yep dat is hem!
En ja alg.exe draait...

Ben zelf ook volop aan het zoeken..volgens Norton zou het moeten werken.

Mijn pc is net nieuw (2 dgn) en volledig Up To Date.

ra ra pliesie pet. :thumb:

Geplaatst door gezina
Mogelijk is dat wat: http://service1.symantec.com/SUPPOR...613?OpenDocument&tpre=&csm=no&src=con_web_nam

To fix this situation, run LiveUpdate two times. After the second time that you run LiveUpdate, the Windows Security Center will accurately read Norton AntiVirus and Norton Personal Firewall as ON.

Als je een aparte firewall draait zijn deze tips misschien ook nuttig: zie onderste link in mijn handtekeing.

Deze dus: http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,117422,00.asp

Hai Gezina, :D

Bedankt heb het meteen geprobeerd....maar helaas geen geluk!

Ik heb wel 10 keer live-update gedaan! noppes.....:(

Daarna meteen een reboot gedaan.
Helaas gelijk weer die melding...

AAaaaaaaaaaaaaaaa ;)

Draai je zelf een firewall, dan de XP-firewall uitzetten, zou ik doen tenminste en dat raadt Symantec ook aan. Of alleen die van XP?

O Sowie vergeten te zeggen

Nee dat doe ik nog niet. (kun je nog een goede aanbevelen ben nog niet zover)

Ik heb overigens ook al geprobeert om die van Windhoos even uit te zetten en weer aan.

Even om volledig te zijn:
Config:
Win XP PRO SP2
OFF 2003 SP1
NAV 2003

Nu vraag ik mij toch af zal toch zekers niet de enige zijn die dit probleem heeft? (ondanks de uitleg van Norton van jou vorige bericht)

Ik ga het bestuderen! Dank je.

Nou maar hopen dat het met die waarschuwing van de FireWall nog goed gaat komen..

Tip mijnerzijds: àls ik SP2 ga installeren dan is het eerste wat ik doe die XP-firewall uitzetten. Dat staat nu ook uit aangezien ik de NIS 2004 draai. Ik hou zelf wel in de gaten of er updates zijn e.d. Dat gaat al jaren goed en heb daar geen Service Pack voor nodig. Alleen nuttig voor mensen die niet zo met beveiliging bezig zijn en dat liever overlaten met deze beveiliging van M$.

Zit nu op die Site van Sygate maar kan alleen de:
Sygate Personal FireWall Pro vinden en niet die zgn FreeWare versie..

Wil jij eens kijken? :thumb:

Dank je ....maar euhm hier was ik al...
SP2 zit vol verassingen kom er net achter dat er een pop-up killer op zit! :o

En je raad het al een download pop-upt! (Aaaaaaaaargh)

Maar goed heb hem uitstaan...

En hij is binnen hoor! :thumb:

Maar uhm hoe krijg ik die killer nu weer aan?

Ik heb de Firewall van windhoos uitgezet en die van Sygate aan!

Hartellijk dank voor de hulp ik zet mijn vraag op afgehandeld! :thumb:

Nog één vraag moet ik nog iets veranderen aan die sygate of draait het prima zoals het geïnstalleerd wordt?

Gezina je bent een Engel! :)

Ga het meteen proberen. Thnxxxxxxxxxx :thumb:

Het resultaat:

Na een kleine 2 uur scannen bij Sygate en Norton....ratatatata!

All ports are blocked!

Of te wel das goei nieuws!!!

En dat voor noppes....:thumb: (me happy with my secure computer)

Ps heb ook maar ff-kes Adaware erbij geknalt....nou volgens mij is deze pjoeter klaar voor het huidige I-net..

Tot de volgende ronde. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan