Na driver-upgrade werkt muis niet meer en touchpad bij laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0197

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Na een driver upgrade werkt de muis en het touchpad niet meer (Touchpad_XP_090422).

Help,

Wat moet ik doen!:confused:

Als het voorheen wel gewerkt heeft, oude drivers terugzetten.

Wellicht wil een systeem herstel in eerste instantie wel helpen.
Daarbij geef je niet aan welke driversupdates je gedaan hebt.....en waarom...

Laatst bewerkt:
Frankwannet: Hoe kom ik bij systeemherstel zonder muis?

Ronnie 1: Dat is'm

Frankwannet: Hoe kom ik bij systeemherstel zonder muis?

Ja sorry....
Maar hoe doe je nu wat???en hoe zou je dan naar je driversite willen gaan?

EDIT: kijk eens of je doormiddel van je onscreentoetsenbord bij systeemherstel kan komen.

Om bij dit toetsenbord te komen : ga naar Start, Uitvoeren, typ ‘OSK’ en klik op ‘Ok’

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja sorry....
Maar hoe doe je nu wat???en hoe zou je dan naar je driversite willen gaan?

EDIT: kijk eens of je doormiddel van je onscreentoetsenbord bij systeemherstel kan komen.

Om bij dit toetsenbord te komen : ga naar Start, Uitvoeren, typ ‘OSK’ en klik op ‘Ok’

Hoe kom ik bij start uitvoeren zonder muis?

Druk op de windows toets en je krijgt het startmenu in beeld. Met de pijltjes toetsen ga je dan naar alle programma's->bureau accesoires->systeemwerkset->systeemherstel. Druk nu op enter om systeemherstel te starten.

Met de tab toets kun je tussen de diverse opties "springen"

Druk op de windows toets en je krijgt het startmenu in beeld. Met de pijltjes toetsen ga je dan naar alle programma's->bureau accesoires->systeemwerkset->systeemherstel. Druk nu op enter om systeemherstel te starten.

Met de tab toets kun je tussen de diverse opties "springen"

Ik heb rechtsonderin niet zo'n windows toets ik heb dit :
316227-001.jpg

Geen windowstoets en geen muis. Je maakt het er niet makkelijker op :)

Druk gelijktijdig op de volgende toetsen: ctrl shift esc

Nu wordt taakbeheer gestart. Met de toetsencombinatie alt b kom je in het menu bestand. Als het goed is staat hij nu al op "uitvoeren" zo niet, ga daar met de pijltjestoesten heen en druk op enter.

type nu de volgende regel over:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
Druk op enter

Systeemherstel wordt nu gestart alleen blijft waarschijnlijk het taakbeheer scherm hier overheen staan. Met de toetsencombinatie alt tab, kun je schakelen tussen de openstaande vensters. Hou de alt toets ingedrukt en druk net zo vaak op tab tot je op taakbeheer staat. Nu kun je met alt F4 dit scherm sluiten en ben je in systeemherstel.

Geen windowstoets en geen muis. Je maakt het er niet makkelijker op :)

Druk gelijktijdig op de volgende toetsen: ctrl shift esc

Nu wordt taakbeheer gestart. Met de toetsencombinatie alt b kom je in het menu bestand. Als het goed is staat hij nu al op "uitvoeren" zo niet, ga daar met de pijltjestoesten heen en druk op enter.

type nu de volgende regel over:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
Druk op enter

Systeemherstel wordt nu gestart alleen blijft waarschijnlijk het taakbeheer scherm hier overheen staan. Met de toetsencombinatie alt tab, kun je schakelen tussen de openstaande vensters. Hou de alt toets ingedrukt en druk net zo vaak op tab tot je op taakbeheer staat. Nu kun je met alt F4 dit scherm sluiten en ben je in systeemherstel.

PST!!!!

Ik zit in System Restore Bedankt,

ik zal kijken of het lukt!

Wat werkt er niet? kun je geen herstelpunt terug zetten of heeft het terugzetten niet geholpen?

Op dezelfde manier als je systeemherstel hebt gestart, kun je ook Apparaatbeheer starten. Hiervoor gebruik je het commando: devmgmt.msc

Met behulp van de tab en pijltjes toetsen ga je dan naar muizen en andere aanwijsapparaten. Als het goed is, zie je daar je muis en je touchpad terug.
Ga op bijvoorbeeld de touchpad staan en druk op enter. Ga naar tabblad stuurprogramma en kies voor "vorig stuurprogramma" Het is even puzzelen om daar te komen met de tab toets en pijltjes toetsen maar het moet lukken.

Het werkt uiteindelijk wél, ik klikte de verkeerde datum aan...

Bedankt allemaanl,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan