na een form een pagina maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
ik ben bezig een script te maken om toetsen via internet af te nemen.
de leraren moeten zelf vragen kunnen maken zonder tussenkomst van mij.
ik heb alleen geen idee hoe.
zoiets wil ik hebben:
de leraren maken bovenaan een naam, het vak en of het open of gesloten is voor bepaalde klassen(met checkboxen gemaakt).
daaronder vullen ze een vraag en een antwoord in, dan kunnen ze kiezen voor welk type vraag het moet zijn, open of met radiobuttons, bij radiobuttons moeten ze nog uit meer (fouten) antwoorden kunnen kiezen.
dan klikken ze op opslaan en wordt de pagina gemaakt en komt op de pagina van de leerling uit de klas waarvoor het bedoeld is een link die ze doorstuurt.
maar hoe doe ik dat?
of kan het niet?
of doe ik veel te moeilijk en kan het veel makkelijker, zo ja, hoe?
MCfreak

Je kan beter eerst de basis van php leren voordat je hieraan begint. Dit is iets te hoog gegrepen als je nog geen verstand hebt van php.

Ik weet niet of dit een goede site is om te beginnen, maar ik vond deze nederlandse tutorial site via google :)
http://www.php-leren.nl/cursussen/

ik weet de basis al denk ik.
wat versta je onder de basis?
op die site snapte ik alles al...

Verstand van php is logisch.

Als dit je eerste project is, dan is het lastigste gedeelte om alles samen te voegen. Zorg dat je goed weet wat je allemaal moet maken, maak hier iets van een schema van (in je hoofd of op een papiertje).

Even snel wat ik nu voor me heb is:
Docent vult een form in met vragen
De vragen gaan in een database.
Hier krijgen alle vragen een toets_id.
Het toets_id wordt naar de leerling gestuurd.
Vervolgens moet je zorgen dat de vragen van die toets op 1 pagina komen.

Dan ga je bedenken hoe je database structuur er uit moet komen te zien. (iedere vraag als record, of is het handig om per toets 1 record te maken?)
Ik denk de eerste, want dan maakt de hoeveelheid vragen niet uit.

Verder wilde je ook dat je de toetsen kon koppelen aan docenten/klassen. Daar moet je dan nog een tabel voor maken.

Als je nog niet alle vaardigheden beheerst om dit te maken moet je gewoon per onderdeel informatie zoeken. Er zijn zat tutorials die uitleggen hoe je bijv. met databases moet werken enzo. Dan maak je het project stukje voor stukje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan