Na een tijdje uit te staan geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcootje

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Na een tijdje uit te staan geen internet meer na het opstarten.Als ik de pc voor de tweede keer opstart doet hij het weer.Of als ik de adapter uit en in schakeld.Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Probeer toch eens:
- router reset
- de nieuwste driver installeren

Ben er net achter gekomen dat het in de pc moet liggen,want mijn gsm met wifi ziet mijn router wel en maak er ook verbinding mee.In mijn netwerkcentrum is op dat moment mijn lan-verbinding verdwenen.

probeer eens het volgende: ga naar de website van de leverancier/het merk van de lan-kaart (of het moederbord als het lan een vast onderdeel van het moederbord is) en download de driver voor deze lankaart. Installeer deze driver en herstart de PC.
Het kan zijn dat het probleem dan opgelost is. Als dat niet zo is, dan moet eerst de al geinstalleerde driver uninstalled worden en daarna de nieuwe driver installeren en de PC herstarten.

zal ik vandaag eens gaan doen en dan weet ik morgen ochtend meer.:thumb:

Helaas allemaal niet geholpen.Moet pc 2 keer opstarten voordat hij verbinding maakt.

Hallo,
Uit de gestelde vraag meen ik te begrijpen dat het internet het niet meer doet nadat de Pc is uitgezet?
Heb je na opstarten toevallig een gele driehoek met uitroepteken door je netwerk pictogram in je systeemvak?
Zo ja, probeer dit: Start, uitvoeren, Typ Services.msc en kijk of er onder de services ook de "Bonjour Service" staat.
Is vaak de 1e aangegeven door: ##id_string.
Wanneer dit het geval is schakel je deze uit en start de Pc opnieuw op.

Bijna zeker dat je probleem verholpen is.

Als u over een andere netwerkkaart beschikt zou ik die eens proberen om te zien of het daar aan ligt.

Iets anders is om eens te kijken in de logboeken van Windows of daar fouten worden gesignaleerd en zo ja, welke dat dan zijn.

Zag wel wat netwerken die op handmatig stonden in services,deze eens op auto gezet kijken wat hij dan doet.

Alles opnieuw gedaan dus ook w7 er opnieuw op.Maar draadloos niks aan de hand,maar met de bedrading nog steeds smorgens 2 x opstarten.

Dacht zal de bios eens updaten,stond ook wat erover,doet heel de pc het niet meer:(

Na het flashen van je Bios wel het Bios een reset gegeven? Via Jumper of batterij een tijd eruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan