• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na enige cellen te hebben ingevuld wordt een andere actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

athestreet

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Ik wil graag iets nieuws proberen.

Ik heb in een paar cellen de keus gemaakt tussen ja, nee of nvt. Wanneer men de nodige vraagjes heeft uitgevoerd en op ja heeft geklikt in bijvoorbeeld C3 en D3 kan men daarna een andere cel gebruiken (B3) om ook deze met ja/nee of nvt (uitslag) te vullen.
Dus je zou kunnen zeggen de cel is eerst grijs en daarna bereikbaar. Het volledige blad zelf is ook beveiligd. Normaal gebruik ik versie 2004:o ervoor.
Ik heb een voorbeeld erbij gedaan.Map2.xls

Vraag is al eerder gesteld, maar ik denk dat ik het niet duidelijk het geformuleerd. :o:o:oBekijk bijlage Map2.xls

Je kunt mensen met een macro uit kolom B weren. Je kunt ook na aanpassen de waarde weer terug zetten als niet voldoen wordt aan de voorwaarden, maar standaard validatie heeft volgens mij geen mogelijkheid om dit te doen.

Je kunt mensen met een macro uit kolom B weren. Je kunt ook na aanpassen de waarde weer terug zetten als niet voldoen wordt aan de voorwaarden, maar standaard validatie heeft volgens mij geen mogelijkheid om dit te doen.[/QUOTE

Hallo. Bedankt voor uw reactie. Ik kan nog niet zo veel met excel. Kunt u mij dit laten zien.? Mvg athestreet

Laatst bewerkt:
.

Hallo Niels,

Perfect. Maar ik kan niet vinden hoe je dit nu hebt gedaan. Ik zie geen macro of zo?
Enige wat nog niet helemaal loopt is dat wanneer je 2 nee's plaatst men ook daarnaar toe kan.

Bedankt alvast. Je bent er heel goed in. Ik dacht dat ernog weken overeen zou gaan om dit op te lossen?

Je gaf het zelf al aan, de uitleg is een beetje lastig te begrijpen.

Rmuisknop onderaan op de tab van het tabblad => programmacode weergeven.
Als ik het goed begrijp mag hij alleen vrijgeven worden als er 2x ja staat?
dan code vervangen door:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Selection.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
If Not Intersect(Target, Range("C:D")) Is Nothing Then
ActiveSheet.Protect , userinterfaceonly:=True
x = Target.Row
If Cells(x, "C") = "Ja" And Cells(x, "D").Value = "Ja" Then
Cells(x, "B").Locked = False
Cells(x, "B").Font.ColorIndex = xlAutomatic
End If
End If
End Sub

PS gelieve niet te quoten als je meteen op een post reageert.

Niels

Laatst bewerkt:
Hallo bedankt,

Het werkt ook als er een wachtwoord op het blad past. Als ik het op een ander blad wil laten werken (vb blad 2) hoe moet ik het dan doen?

Tevens de vraag wat je als onderste zin bedoeld met quote. Hier moet je toch mee reageren?

Sorry voor het ongemak.

mvg
athestreet

Met Quoten bedoel ik dat mijn post niet herhaalt hoeft te worden als je meteen onder deze post reageert, dit maakt het topic onoverzichtelijk.
Onderaan de topic staat snel reageren en kun je een reactie intypen zonder te quoten.
Eventueel klik je dan rechts onder op ga geavanceerd voor het toevoegen van een bijlage of macro code.

Het werkt ook als er een wachtwoord op het blad past.
Is dit een vraag of constatering?

Voor een ander blad kopieer je de code en plakt deze achter het andere blad.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan