Na formateren, ongeldige systeemdiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlijn

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,

Ik heb zojuist een computer geformateerd, en opnieuw opgestart. Ik krijg nu als melding SDRAM at DIMM # :1. Searching for Boot record from IDE-o.. ok.

Ongeldige systeemdiskette.
Vervang de diskette en druk op een toets.
Krijg deze melding ook zonder opstartdiskette.

Het is een Intel Celeron, 450 Mhz.
Wie weet raad?

Groetjes,

Karlijn

Even wat duidelijkheid, start je op vanaf diskettedrive?
Als dat zo is andere opstart disketteproberen.

Het lijkt erop dat hij opstart met de cd-rom. Hoe kan ik dit zien waar hij mee opstart?

Groetjes,

Karlijn

Zorg er eerst voor dat de opstart volgorde in het bios goed staat.

Bv A , C , Cdrom.

zorg voor een goei opstart diskette evt te downloaden op http://www.bootdisk.com

als je een bootable cd hebt en de pc ondersteund het booten vanaf cd dan zou hij zelf de cd moeten vinden als je de pc opstart met de cd in de cdrom speler.
Ondersteund de pc dit niet dan zul je moeten werken met een opstart diskette.

Na het opstarten welke F-toets moet ik meerdere malen indrukken om naar de Bios te gaan?

Groetjes,

Karlijn

Normaal zou dat delete of esc moeten zijn.

Geplaatst door Karlijn
Na het opstarten welke F-toets moet ik meerdere malen indrukken om naar de Bios te gaan?

Groetjes,

Karlijn

Dat zie je tijdens opstarten vaak snel ff voorbij komen welke toets je moet hebben.

vaak Del , Esc , F2 of F1

Ik heb nu setup ingetikt en krijg nu deze melding:

Een ogenblik geduld. Setup wordt geinitialiseerd. Bezig met scannen van het register. Kan geen tijdelijke map maken. Als u HPFS of NTFS heb geinstalleerd, moet u een MS-DOS-opstartpartitie maken voor een windows installatie.

Wat moet ik nu doen?

Groetjes,

Karlijn

Ik heb geprobeerd Fdisk uit te voeren, maar krijg nu als melding: Er zijn geen vaste schijven aanwezig.

Wat moet ik nu doen?

Groetjes,

Karlijn

Als fdisk gelukt is:
Opstarten met opstartdiskette en dan de schijf formateren en daarna besturingsprogramma installeren.

Fdisk lukt niet. Ik krijg elke keer als melding: Er zijn geen vaste schijven aanwezig!!

Groetjes,

Karlijn

Na vele pogingen is fdisk toch gelukt. Tazman hartelijk bedankt, op www.go.to/wintips staat duidelijk uitgelegd wat je precies moet doen.

Groetjes,

Karlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan