Na formatteren doet mijn geluid het niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter wema
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wema

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Ik ben er al de hele dag mee bezig,maar kom er niet uit.

Heb een computer die geformatteerd is en nu is het stuurprogramma van de geluidskaart eraf,geluidskaart zelf is ook niet zien bij apparaatbeheer en hij vraagt om een installatie cd,die ik dus niet heb.

Mijn moederbord gegevens zijn :

Fujitsu Siemens
D 1520
S26361-D1520

en de geluidskaart is:

intel 82801 DB Ich4

AC'97 audio controller

Hoop dat iemand me kan helpen,of de juiste links kan geven,want ik weet het echt niet meer !!

ook je chipset driver niet vergeten he:D

Alvast bedankt voor de reacties !:)

Ik had gisteren al gelezen over een chipset, die heb ik toen gedownload, en daarna de computer opnieuw opgestart.

Maar als ik 97 Realtec er op wil zetten.geeft hij bij het installeren een foutmelding: voldoet niet aan de eisen van de Windows logo test,die op compabiliteit met Windows XP controleert....

Kan iemand mij misschien stap voor stap uitleggen wat te doen ??

dan klik je ja , op toch doorgaan
heb je de driver bij fujitsu siemens gehaald ?

Laatst bewerkt:
Als ik hem bij Fujitsi haal,zegt hij dat het stuurprogramma mist,heb nu via een ander site de driver gevonden,de foutmeldingen genegeerd en hij ging hem downloaden en installeren...maar nu heb ik een zwart beeldscherm met de tekst : operating system not found...

Ik zou wel alle drivers bij fujitsu halen
Kun je in de bios de bootvolgorde aanpassen ?
F2 bij opstarten ; zo kom je in de setup
Dan bootsequence harddisk selecteren en op + drukken om naar de eerste plaats te krijgen

Ik heb de bootsequence harddisk bovenaan gezet en ben weer naar de fujitsi site gegaan,als ik zoek op d1520 krijg ik veel hits,maar heb er 2 geprobeerd en die doen het niet.
Wanneer ik op comp zoek,vraagt hij om een serienummer en wanneer die ik opgeef gaat hij steeds terug naar de begin site....
gaat dus nog steeds niet...

Maar welke moet ik dan nemen,of maakt het niet uit als het maar voor XP is ??
Heb nl al een paar keer geprobeerd,maar lukt niet om hem te installeren.

Klopt het dat je op die pagina met bovenin "geselecteerd besturingssysteem windows xp "en daaronder een lijstje krijgt met :audio ,chipset ,graphic en lan ?
als je op het + klikt zie je details en het download knopje ( rechts ) van de driver
bij de graphic en lan driver kun je kiezen - neem dan de nieuwste

Als je alles gedownload hebt - bv in een map op je bureaublad , installeer je eerst de chipset driver daarna de rest( die volgorde maakt niet uit )

Bedankt !! Ik heb de juiste gevonden en alles doet het weer !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan