Na formatteren en opnieuw installeren geen C maar een Eschijf ????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wederom bedankt man,
Ik ga dat morgen even proberen......nu kan ik even geen pc meer zien.
hij loopt verders wel helemaal goed buiten het feit dat die schijf namen niet helemaal volgens de normale regels is??
Mijn maatje waar de laptop van is vindt t verder geen probleem, wat hem betreft mag ie janus heten als ie het maar doet.
Ik hou je op de hoogte.
Prettig weekend, groeten Pisbig

Hai Tijs,
Heb alles gedaan wat je beschreven heb maar krijg t niet goed voor elkaar. Bestanden gedownload en opgezocht in verkenner.
Toen heb ik het stuurprog bijgewerkt met als opgave het bestand dat hij gevonden had, maar doet niks(zal zeker aan mij liggen, doe denk ik iets verkeerd)
De gene die hij gevonden heeft, als ik daar op klik krijg ik een heel verhaal beschreven op het kladblok met de tekst inf file for installing Atheros AR5008 wireless network adapter.
De code bij details in apparaat beheer is VEN_168c&DEV_002a& subsys 1382103c.
Op ven&dev code geen goede drivers te vinden...... en op internet gezocht naar Atheros AR5008 driver, wel gevonden maar probleem niet weg.:(
Weet jij toevallig nog iets over misschien een andere driver die ik er dan op kan gooien?
Alvast bedankt voor je hulp
greetzz Pisbig

Graag geen termen als 'gooien' gebruiken. De computer of Windows is geen vuilnisbak. ;)

Ik ging ervan uit dat je een bedrade netwerkkaart wilde aansluiten. Mijn vorige instructie ging daar ook over. Nu je blijkbaar daaromtrent geen driverprobleem hebt, zou dat dus betekenen dat bedraad (indien aanwezig) het nu al zou moeten werken, want de drivers zijn blijkbaar met de chipset drivers mee geïnstalleerd.

Het apparaat dat je met die DEV_XXX etc. beschrijft is inderdaad een draadloze netwerkkaart, en inderdaad een Atheros.
Nu een interessante vraag: Heb je die Dev_XX wel goed aangegeven? Want
DEV_002a is: AR928X Wireless Network Adapter (PCI-Express)
DEV_0023 is: AR5008 Wireless Network Adapter
DEV_0024 is: AR5008 Wireless Network Adapter
DEV_FF1C is: AR5008 Wireless Network Adapter
DEV_FF1D is: AR5008 Wireless Network Adapter
etc.

Dus lijkt het mij o.b.v. van wat je schreef dat het om een AR928X gaat en dus niet om een AR5008, maar jij weet welke DEV-code de juiste is...

M.b.t. Atheros draadloze drivers: Kijk hier
Let op: De meeste drivers daar installeren ook een utility. Die utility moet je dan gebruiken voor het verbinden met draadloze netwerken, niet de ingebouwde Windows functie daarvoor. En natuurlijk de juiste driver downloaden die hoort bij de DEV-code die het apparaat heeft.

Succes,

Nog een toevoeging:
002a wordt verschillende beoordeeld op Internet. Ik kwam 'm ook tegen als:
Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter
Atheros AR5009 802.11a/g/n WiFi Adapter Drivers

Lekker fijn zo ;)

Tijs.

Top weer Tijs,
Het is de DEV_002a.....Wat houdt t precies in met die utility??
Er staat ook op de site die jij me toestuurde dat je alleen de driver kan downloaden, maar is het met die utility beter?
Thx Again:thumb:

Als ik me goed herinner wordt WPA2 beveiliging pas vanaf Service Pack 2 (en dus ook in Service Pack 3) ondersteund in Windows XP, als je gebruik wilt maken van het ingebouwde Wireless Zero Configuration programma van Microsoft om verbindingen te maken met draadloze netwerken.
[Wireless Zero Configuration is waarbij je rechtsklikt op je draadloze netwerkverbinding en dan kunt kiezen voor (o.a.) Draadloze netwerken weergeven, waarna de draadloze netwerken in de buurt getoond worden zodat je ermee verbinden kunt.]

Als je het zónder de utility wilt doen (dus via Wireless Zero Configuration), dan zul je eerst SP2 of SP3 geïnstalleerd moeten hebben in XP. Mét de utility zou het altijd moeten werken, maar je moet er dan aan denken (altijd) de utility te gebruiken voor het verbinden met een draadloos netwerk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de bestanden gedownload maar er zit geen setup bij???
Man wat voel ik mij een leek.....zeker naast jou.
Hoe kan ik de goede map vinden om ze te laten werken???
Dit is tevens mijn laatste keer dat ik je lastig val hoor.....waar de pc van is hebben geen draadloos maar ik wil de pc wel zo goed mogelijk afleveren.
Dank zij jou ben ik wel heel erg ver gekomen....1000 dank Tijs:thumb::thumb::thumb:

De meeste drivers op die pagina hebben (zodra uitgepakt) een submap CD_Setup. Daar staat dan het setup-programma in.

Anders even de link geven welke driver je gedownload had.

Tijs.

http://driverpacks.net/driverpacks/windows/xp/x86/wlan/10.05.1
Hier had ik van de week al gedownload en van jou ook de link gekregen maar dan van de Lan drivers.
Map staat helemaal vol met submappen?? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ook niet met de verschillende drivers en DEV codes en benamingen.
Bij Atheros zelf niks kunnen downloaden, diverse drivers ergens anders gedownload maar niet goed of lege mappen:(
Ik ga even met mijn dochter spelen en ga nieuwe energie vinden om verder te gaan met dit probleem.
Bedankt voor al je hulp!!!
You're the best

Je moet beter lezen... :eek: Ik had in een vorige posting een link gegeven naar Atheros drivers:
[...]M.b.t. Atheros draadloze drivers: Kijk hier
Let op: De meeste drivers daar installeren[...]

In jouw geval (vanwege de ietwat mank lopende hardwareherkenning) kun je de volgende driver proberen:
Deze
Zodra uitgepakt kun je in de Install_CD submap de installatie starten.

Hopelijk werkt dit.

Succes,

Tijs.

Hai Tijs,
Die drivers die je opgaf had ik ook geprobeert( van dat stukje wat ik beter had moeten lezen) maar was vergeten die in de vorige posting te vermelden.:rolleyes:
Vandaag de laatste opgegeven driver geinstalleerd maar doet helemaal niks???:( Kan hem installeren maar niks aangeven of via stuurprogamma bijwerken vind hij niks in de opgegeven map.
Je hebt je best gedaan en ik laat het rusten.....baal wel dat het maar niet lukt met die ene kleine driver.
Thx for you're support
en geduld.
groeten pisbig

Alternatief om te proberen: deze en deze
Deze 2 drivers zijn 'generiek' gemaakt door de SUBSYS_XXXXXXXX codering uit de .inf bestanden te verwijderen (*).

(*) De WLAN kaart is een 'gemodificeerde' AR5009 draadloze netwerkkaart van HP. Vandaar dat de drivers die we tot nu toe gebruikt hadden niet werk(t)en: De SUBSYS_XXXXXXXX codering is specifiek door HP 'bedacht'.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hai Tijs,
Ben met die links aan de gang gegaan, maar explorer kan ze niet weergeven(404 fout).....maar ben via een andere weg erheen gegaan en in het forum kon ik de bestanden ook terug vinden en downloaden en ga ze morgen avond proberen(zit zaterdags op school overdag. Die hulp van HP had ik vanavond al geprobeert voor jij hem verwijderde en ja deze werkt niet op xp. Heb enige hoop dat die andere het wel doen....Het zal toch een keer goed gaan.
Geinig trouwens dat je het er niet bij laat zitten.:d
Prettig weekend, je hoort me weer.

Je kunt die drivers hier downloaden.

Dezelfde bestanden, maar mogen blijkbaar niet gedeeplinkt worden, vandaar. Kijk goed dat het voor (o.a.) XP moet zijn.

Tijs.

Hey tijs,
Het zit maar niet mee, beide drivers werken niet:(
Heb jij ooit een driverscanner geprobeert.....niet dat beter zijn als jou maar als laatste redmiddel.
Op het internet staat het vol met mensen die met het zelfde probleem zitten als ik met de zelfde driver???
ik zelf denk dat hij echt niet bestaat.
Groeten pisbig

Enige driver auto-updater waar ik een beetje vertrouwen in heb is Device Doctor

Anderen zweren bij DriverMax

Hiermee houd het voor mij op. Als je het echt niet krijgt opgelost, dan kun je altijd nog uitwijken naar de aanschaf van een USB WLAN kaart.

Tijs.

Hai Tijs,
Usb stick heb ik ook aan zitten denken, want als een driver niet bestaat kunnen we blijven zoeken maar het gaat dan gewoon echt niet lukken en ik denk dat zo´n driver scanner hem ook niet heeft.
We hebben het geprobeert, heel erg bedankt voor al je hulp, dank zij jou heb ik de rest van de missende drivers wel gevonden.:thumb:
Downgraden van een besturingsysteem is gewoon lastig, hij loopt nu wel op xp en doet het verder erg goed.:d
Thx en groeten Pisbig

Fijn dat je aan de tips wat hebt gehad! :)

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan