Na formatteren gaat WinXP niet verder dan laadscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, krijg nou wat. Hoe oud is de hardware? Zelf voorheen nooit geen problemen gehad? Voeding? Zit er veel stof in de pc?

Hardware is zo'n 5 jaar oud, maar alles werkte nog prima vóór de formattering.
Euh, nooit problemen gehad nee.. En heb toevallig vanmiddag heel dat ding weer gestofzuigd :s

Wat je kunt doen is het volgende, maak de kast open en loop nog eens alle aansluitingen na en kijk of er niet iets is losgeschoten of half uit de aansluiting hangt.
Laat de kast open en zet hem voor je op tafel zodat je alles kunt zien wat er in de kast gebeurt. Start de pc en controleer of alles blijft draaien zoals het hoort.
Als je 2 fysieke schijven hebt koppel er dan een eens af (die dataschijf).

Vond het al zo raar! Haha, ik check morgen of je advies werkt :) Bedankt in ieder geval voor de hulp so far!

Ja sorry, vond het zelf ook raar omdat je niet meer reageerde terwijl je wel nog online was.
Weet echt niet meer wat ik gedaan heb en ik had het blijkbaar ook niet in de gaten. :o
Gelukkig gebeurt het me niet elke dag. :D

Hallo, Gebruik je SATA schijven of IDE? Ik zou ook eerst proberen met ééntje. Formatteer die eens met een ander programma. DOS is heel goed in formatteren en anders een hulpschijf maken met bijvoorbeeld Darik's Boot And Nuke

Zorg er voor dat de bootvolgorde goed staat in de Bios, niet alleen 1 CDRom > 2 Harddisk maar als nodig ook de juiste schijf van de twee als eerste in het vervolgmenu.

SATA schijven hebben bij XP een driver nodig, je moet dan bij installatie vrijwel meteen al op F6 drukken. Er wordt dan om een diskette van de fabrikant gevraagd. Die bestanden staan in een map op de CD van het moederbord of zijn bij de fabrikant daarvan te downloaden. Volg de instructies op. Zonder die SATA drivers komt de installatie in een "loop."

Als je IDE schijven, met hele brede lintkabels hebt zou ik controleren hoe die aan de kabel zitten. Zet de jumper bij master alleen op MA en deze Master stations moeten aan het korte uiteinde van de lintkabel hangen. De Slave kan alleen in het midden als SL. CS (cable Select) kan fout zijn, dit heb ik enkele malen meegemaakt. In winkels werd CS lange tijd ten onrechte gezien als altijd goed.

Deze vraag staat als opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan