Na Formatteren geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebasken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen geleden de oude laptop van mijn moeder gekregen, voordat ik em ging gebruiken heb ik de C schijf geformatteerd zodat ie weer lekker schoon was.
Maar toen ik thuis kwam en mijn internetkabel erin gedaan had, deed mijn internet het niet.
Hij geeft aan "1 van de netwerkkabels niet aangesloten" terwijl ik de kabel er gewoon hebben inzitten.
Voor de het formatteren deed het internet het nog wel.
Ik heb nu inmiddels al een paar dingen geprobeerd:

1. Mijn netwerk drivers opnieuw geinstalleerd
2. Via Everest gekeken of er miss nog een netwerkkaart was die windows niet had herkent.
3. Mijn modem gereset( dus stekker eruit gehaald en na 30 sec weer aansluiten)

Maar heeft allemaal nog niks geholpen :(
Dus mijn vraag aan jullie nu dus, hebben jullie eniog idee waar het aan kan liggen? want word er langzamerhand wel sjag van:p

Alvast Bedankt!:thumb:
Groeten Sebasken

Hoi,

Welkom op helpmij,
Ik neem aan dat je ook de rest van de drivers hebt geinstalleerd zoals moederbord etc.

Heb je al bij apparaatbeheer gekeken of je daar nog rode of gele tekens hebt staan.

Modag

Bedankt voor je snelle reactie!

Maar helaas had ik idd al bekeken nergens een vraagteken.
Bij mijn moeder hadden we wel wireless en hier niet kan het daar aan liggen?
lijkt me opzich niet maja ik weet et ook niet

Heb je dezelfde internet provider als je moeder ? Welke is dat trouwens.

Als je kijkt in configuratiescherm naar je netwerkverbinding zie je er dan 1 met een rood kruis er door ?. Zo ja. Klik er dan op met rechts en kies voor herstellen.

Vaak vind je op de website van de internetprovider uitleg over wat te doen in dit soort situatie's. Heeft vaak te maken met de instellingen van je netwerkverbinding binnen XP (Ik ga er even van uit dat je dat hebt)

Heb je dezelfde internet provider als je moeder ? Welke is dat trouwens.

Als je kijkt in configuratiescherm naar je netwerkverbinding zie je er dan 1 met een rood kruis er door ?. Zo ja. Klik er dan op met rechts en kies voor herstellen.

Vaak vind je op de website van de internetprovider uitleg over wat te doen in dit soort situatie's. Heeft vaak te maken met de instellingen van je netwerkverbinding binnen XP (Ik ga er even van uit dat je dat hebt)

ja onze providers zijn idd verschillend en heb idd een rood kruis door me lan verbinding:)
Mijn oeder heeft Kpn of Zonnet weet nie meer precies welke, Ik zelf heb @home.
Hier kan ik miss wel wat mee!:thumb: zal et effe proberen!

ja onze providers zijn idd verschillend en heb idd een rood kruis door me lan verbinding:)
Mijn oeder heeft Kpn of Zonnet weet nie meer precies welke, Ik zelf heb @home.
Hier kan ik miss wel wat mee!:thumb: zal et effe proberen!

Ok ik heb een @home software cd gevonden die heb ik nu geinstalleerd op me laptop alleen nog steeds geen internet:( En herstellen van de verbinding kan ik ook niet doen. Miss beetje domme vraag maar mijn internet moet tog lopen via de SIS 900 Based Fast Ethernet adapter? heb nog een andere die heeft wel verbinding en das via de WAN network driver.

Wat zou ik anders nog meer kunnen proberen?

Laatst bewerkt:
Lijkt me de juiste maar heeft ie nog steeds een rood kruis door de verbinding ? Zo ja dan kun je toch nog even proberen de stroom van je modem af te halen. 30 seconden wachten, stroom er weer op en dan de laptop opnieuw starten (als je dat nog niet gedaan had)

Zit je trouwens direct op je modem of via een router ?

Andere rare vraag: Je hebt op je laptop toch maar 1 aansluiting voor je kabel of zit er aan de achterkant/zijkant nog 1 ?

Na formeteren geen internet meer! Dezeflde probleem

Goedendag,

Ik heb dezelfde probleem als Sebasken! Heb thuis 2 computers en 1 laptop!
Na het formateren van de pc beneden heb ik ineens helemaal geen internet verbinding meer, geen van de 3 pc's meer :S!

Laptop heeft een draadloze verbinding met een router en de andere 2 pc's met kabel...

Druk op herstellen en ik zie dat er geen kruisje is of iets dergelijks.
Heb de stekker uitgehaald van de modem en na 30 sec weer terug gezet, maar het hielp nog steeds niet!

Weet er iemand raad mee? Ik heb maar 1 pc geformateerd beneden? Ligt dat daaraan?

Alvast bedankt
Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan