Na formatteren, Windows Update crasht PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

thelord83

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Hoi,

Ik heb vanavond bij mn vriendin de pc geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd. Nou service pack 2 etc geinstalleerd en zoals het hoort "opnieuw opstarten". Nu start ik dus zoals het moet de pc opnieuw op en dan gebeurt het volgende.

De pc komt in windows....zegt "WELKOM" op het scherm en vervoglens krijg ik een blauw scherm met de melding:

BAD_POOL_HEADER

dan een hoop geblabla over "als dit de 1e keer is dan"...maar goed daar heb ik verder niks aan.

Onderaan zegt de meldign:

BIOS GEHEUGENOPTIES ZOALS CACHE GEHEUGEN EN HET MAKEN VAN SCHADUWKOPIEN UITSCHAKELEN.

***STOP: 0X00000019 (0X 000000020, 0XFF998820, 0XFF 998858, 0X1A070008)

BEZIG MET FYSIEKE GEHEUGENDUMP
FYSIEKE GEHEUGENDUMP VOLTOOID

Nu weet ik niet hoe ik die biosgeheugenopties etc. moet uitschakelen maar er staat zo'n beetje niets op die PC behalve windows. Ja oke heb de virusscanner erop geknalt en dat was het wel zo'n beetje.

Hoe kan ik dit oplossen? want hoop neit dat ik de pc WEER moet formatteren
Ik heb overigens de printerdrivers gedownload en deze geinstalleerd...zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Jozo zei:
Misschien de driver van de netwerkkaart ?

Tja dat zou kunnen maar ik had er toch al een uur probleemloos en snel internet mee...en dan na het installeren van SP2 krijg je dit:confused:

verwijder service pack twee weer eens.
kijken of dan het probleem is verholpen

Hallo !

Ale update's geinstalleerd na SP2 ?

Harry.

Nou allereerst het probleem dat ik niet in Windows kan komen en dus naar mijn weten niets kan installeren of deinstalleren.

En ja, Service Pack 2 gedownload...nou dat duurt een hele tijd want was iets van 107 MB...afijn geinstalleerd, wastie mee klaar en dan krijg je het gebruikelijke: ,,WINDOWS OPNIEUW OPSTARTEN"....nou dat deed ik dus (braaf en volgzaam als ik ben:cool: ) en toen kwam deze foutmelding.. (dus updates NA SP2 niet meer gedownload)

start eens op in veilige modus.
kies daar voor de optie "laatst goed werkende confugratie"

goldvinger zei:
start eens op in veilige modus.
kies daar voor de optie "laatst goed werkende confugratie"

Na wat ik gisteravond ervaarde lukte het opstarten in veilige modus ook niet.
Maar het was al laat en wilde naar bed.....

Maar goed ik wil het nogmaals proberen, moet ik dan gewoon voor veilige modus kiezen of iets met opdrachtpromt of netwerkmogelijkheden???

start de pc op en blijf op F8 drukken. (maar dat wist je al:D )
je krijgt nu een zwart scgerm met diverse keuze mogelijkheden.
kies de optie "laatst goed werkende confugratie"
de opties opdrachtpromt en netwerkmogelijkheden staan er ook tussen maar die kies je dus niet.

succes

goldvinger zei:
start de pc op en blijf op F8 drukken. (maar dat wist je al:D )
je krijgt nu een zwart scgerm met diverse keuze mogelijkheden.
kies de optie "laatst goed werkende confugratie"
de opties opdrachtpromt en netwerkmogelijkheden staan er ook tussen maar die kies je dus niet.

succes

oke en hoe sodemieter ik SP2 eraf.....en moet ik die niet hebben voor een "veilig" windows???? Oftewel zijn er alternatieve manieren om dit voor elkaar te krijgen?

voor de service pack draaide je pc goed.
na de instalatie van de service pack ging het fout.

dus als je kiest voor de optie "laatst goed werkende confugratie" gaat hij terug naar een punt voor je update van service pack 2.

mocht dit niet lukken kies dan voor de optie veilige modus.
als je hierin kan komen dan kan je service pack 2 verwijderen via confugratie scherm/software

maar als je nog niet te veel gerommeld hebt met de pc moet het lukken zoals ik al eerder schreef:thumb:

goldvinger zei:
voor de service pack draaide je pc goed.
na de instalatie van de service pack ging het fout.

dus als je kiest voor de optie "laatst goed werkende confugratie" gaat hij terug naar een punt voor je update van service pack 2.

mocht dit niet lukken kies dan voor de optie veilige modus.
als je hierin kan komen dan kan je service pack 2 verwijderen via confugratie scherm/software

maar als je nog niet te veel gerommeld hebt met de pc moet het lukken zoals ik al eerder schreef:thumb:

Oke thanx...ga het vanavond proberen. Maar als ik het goed begrijp dan kan ik SP2 er nooit opkrijgen zonder problemen daarvan te ondervinden?

Laatst bewerkt:
heb nog eens rond gezocht.

probeer eens op te starten terwijl al je usb apparaten losgekoppeld zijn.
ik vermoet dat één van die apparaten niet met service pack2 om kan gaan.
daar kom je achter door alles even los te koppelen.

wat ik hier en daar ook lees is dat het kan leggen aan norton.
ik weet niet of je die gebruikt?
weet wel dat norton toendertijd voor de wat oudere versies een fix heefd uit gebracht.
maar weet niet natuurlijk of je wel norton gebruikt.

misschien heb je wat aan de info

goldvinger zei:
heb nog eens rond gezocht.

probeer eens op te starten terwijl al je usb apparaten losgekoppeld zijn.
ik vermoet dat één van die apparaten niet met service pack2 om kan gaan.
daar kom je achter door alles even los te koppelen.

wat ik hier en daar ook lees is dat het kan leggen aan norton.
ik weet niet of je die gebruikt?
weet wel dat norton toendertijd voor de wat oudere versies een fix heefd uit gebracht.
maar weet niet natuurlijk of je wel norton gebruikt.

misschien heb je wat aan de info

Hmm ja tis wel zo dat ik de drivers voor de printer gedownload heb omdat ik de cd ervan niet kon vinden. Om dat dan "in orde" te krijgen moest je opnieuw opstarten maar heb ik toen niet gedaan omdat SP2 aan het installeren was..misschien dat het hem erin zit dat hij dus 2 configuraties moet rebooten (printer en SP2)...ik gooi de printer er uit en laat van me horen.

Thanx!:thumb:

De printer was het in ieder geval niet...die heb ik eruit getrokken maar nog altijd dezelfde fout. Ga het vandaag proberen met "laatst werkende configuratie"

Re

Als je de computer weer goed werkende hebt gebruik dan norton ghost 2001
om een image te maken van de harde schyf met alleen de syteem files.Het scheelt een hoop werk om de computer opnieuw op te bouwen.Gebruik PowerQuest Partition Magic voor de partities.Als je meerdere partities oftewel delen van je harde schyf hebt kan je de image byvoorbeeld op een ander gedeelte van je harde schyf zetten.Ikzelf heb de image op de D-schyf gezet.Ik weet niet hoe het precies werkt.Je kan dan het voornaamste gedeelte vanuit je image-fiel weer terugzetten naar C-schyf en vandaar uit verder opbouwen.Ik hoop dat dit een goede hulp is.Geen goede hulp???Graag een reactie.

LMK43

Niets werkt meer....niet wanneer ik alle USB apparaten eruit gooi, veilige modus werkt niet en laatst werkende configuratie ook niet....

Formatteren dus maar (weer)

Nou stel dat het aan de driver ligt en niet aan SP2 dan ligt het dus aan de printerdriver. Het betreft een Lexmark X1170.....probleem is alleen dat waar ik ook zoek op google ik steeds maar weer bij die site van lexmark.nl uitkom voor de drivers..

Iemand een site waar je een "alternatieve" driver kunt vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan