• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na functie MAX een celbereik weergeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

papajoe

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2020
Goedendag,

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.
We zijn bezig met een klein dart clubje en nu ben ik hier een schema voor aan het maken.

Hij is in principe redelijk af (uitbreiden kan altijd nog uiteraard), maar "the finishing touch" ontbreekt, namelijk de BEKERWINNAAR! :)

Excel telt de gewonnen wedstrijden netjes op, en uiteraard is dan iemand de winnaar. Dit heb ik berekend met de functie MAX, aangezien hij simpel gezegd puur het aantal wedstrijden bij elkaar moet optellen zodat de winnaar bekend is. Nu wil dat er een naam in beeld komt van de persoon wie de meeste wedstrijden heeft gewonnen.

Deze namen staan ook in cellen uiteraard.

Korte versie:
Er moet een cel weergegeven worden (naam speler), als hij of zij het MAX aantal wedstrijden heeft gewonnen.

Kan iemand mij helpen? Zie hieronder een screen waarover het gaat.
Waar nu nummer 4 staat in het groot, hoort dus de naam ERWIN in dit geval te staan.

Alvast vriendelijk bedankt voor alle hulp!

Schermafbeelding 2020-08-18 om 21.20.40.png

Welkom. Plaats s.v.p een Excel-voorbeeldje, met plaatjes kunnen we niet zoveel.

Mogelijke oplossing:
Code:
=INDEX(J4:J9;VERGELIJKEN(MAX(O4:O9);O4:O9;0))
Wat moet er gebeuren als er gelijke maximale scores zijn, of komt dat niet voor?

Woow dat is snel en het werkt!
Als er 2 winnaars zijn, dan zullen die het nog tegen elkaar opnemen in een extra wedstrijd waardoor er uiteindelijk toch nog een winnaar ontstaat.

Super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan