Na gebruik LAN geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo
Ik heb een aantal dagen geleden de LAN op mijn laptop gebruikt.
Nu doet alleen mijn internet (draaloze usb adapter) het niet meer.
Ik heb geprobeerd de software opnieuw te installeren, maar hij verwijdert m zelfs niet!!!
Oftewel, de oude software gaat er niet af, en waarschijnlijk door het gebruik van de LANpoort doet ie t niet meer.

Groetjes

P.S. Mijn andere laptop (ook met lan) en Vista, deed t ook niet meer na gebruik LAN. Maar door geheimzinnig geklik op alles doet ie t nu wel. (heeft WIFI, en dus niet de draadloze adapter)

Misschien een domme voorstel: heb je je computer opnieuw opgestart?
Een beter idee heb ik niet.

Succes ermee!

Je moet eens onder de netwerkverbindingen kijken naar de status van je adapter.
Heb je op de laptop in kwestie Vista of XP?

WIXP
tsja, als ik de pc opstart, wordt die "monitor" in het systeenvak groen. verbindingskwaliteit goed/uitstekend. snelheid 50mb. zegt dus datie verbonden is. doet alleen helemaal niets.
alleen, het programma van de adapter zelf zegt dat het internet t niet doet, windows zegt dat t wel werkt. t Programma zelf heeft dus gelijk...
Opnieuw installeren gaat niet: Wilt u het programma met alle geselecteerde programma's verwijderen? Ik klik ja. t Blijft dan 2 minuten op 0% staan, en dan ineens: Windows i gestopt met het verwijderen. Opnieuw installeren lukt dus niet. (dit geldt ook voor het verwijderen via windows zelf)
Groeten

Hey Ruben,

Waarmee verbind je je computer? Heb je een aparte router of een alles in 1 modem?
Waarschijnlijk heb je wel verbinding met je modem/router maar niet met het internet, vandaar de (verwarrende) melding "Verbonden"

Check eerst je hardware eens :

windows toets + R, typ devmgmt.msc. Check of er nergens uitroeptekentjes of rode kruisen staan.

Vervolgens open je je netwerkverbindingen (kan je vinden in het startmenu van Windows)
Kijk of je netwerkverbindingen allemaal aktief zijn, vooral dan je draadloze verbinding. Het is mogelijk dat windows die verbinding uitschakelt wanneer er een LANverbinding wordt gedetecteerd.

Laatst bewerkt:
Heb ik ook al geprobeerd.
Dank voor de reacties.
Ik denk dat ik er maar mee op houd, ik koop nog een nieuwe pc die de adapter kan gebruiken. dan maar geen oude laptop met internet.
Oftewel: Bedankt voor het meedenken, maar ik geef het op.

Vriendelijke Groeten

Ruben de Roos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan