Na hardware controleren blijft scherm zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem-Aart

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Ik probeer Windows XP Pro SP2 engelse versie te installeren op mijn computer. Nadat hij van de CD-Rom boot geeft ie zoals gewoonlijk de melding: "Inspecting your computers hardware". Deze melden blijft voor circa 5-10 seconden staan en daarna verdwijnt de melding en blijft het scherm zwart. De CD-Rom blijft wel doorspinnen maar er is verder geen enkele activiteit.

Wie weet wat hiervan de oplossing kan zijn?

-edit-

Als ik m'n harde schijf eruit haal gaat de installatie wel door, wat kan het probleem dan zijn?

Laatst bewerkt:
Kan verschillende redenen hebben.

Je cd kan niet goed zijn,
je hardware word niet ondersteunt. (lijkt me sterk)
je cdrom speler is kapot.

of er is iets met je beeldscherm/videokaart, dat de installatie wel doorgaat, maar dat je niet kunt zien wat er gebeurt.

Je kunt dus je cdromspeler testen, en je cd, en als het daar niet aan ligt, dan is er iets anders aan de hand

Geplaatst door Ron_123
Kan verschillende redenen hebben.

Je cd kan niet goed zijn,
je hardware word niet ondersteunt. (lijkt me sterk)
je cdrom speler is kapot.

of er is iets met je beeldscherm/videokaart, dat de installatie wel doorgaat, maar dat je niet kunt zien wat er gebeurt.

Je kunt dus je cdromspeler testen, en je cd, en als het daar niet aan ligt, dan is er iets anders aan de hand

Zie edit. :)

Vraagje, had je de schijf geformateerd voordat je ging booten met een xp-cd of was je van plan om dat tijdens de installatie van XP te doen??

Geplaatst door raymond-hubertu
Vraagje, had je de schijf geformateerd voordat je ging booten met een xp-cd of was je van plan om dat tijdens de installatie van XP te doen??

Tijdens de installatie wou ik m'n Windows partitie formatteren idd.

Kan het zijn dat m'n MBR niet meer spoort? Als ik namelijk m'n ouwe installatie opstart krijg ik gewoon het Windows opstarten scherm, en daarna zwart.

Lijkt mij niet, heb je niet ergens een oude opstartflop van W98. Probeer eens de betreffende schijf te formateren of als je oude os XP wasl met FDISK de partities te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Weet niet of je bestanden er op had staan die bewaard moeten blijven.

Lijkt mij niet, heb je niet ergens een oude opstartflop van W98. Probeer eens de betreffende schijf te formateren of als je oude os XP wasl met FDISK de partities te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Weet niet of je bestanden er op had staan die bewaard moeten blijven.

Leesvoer en hulpjes m.b.t partitioneren:

http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html

Op C: staan verder geen boeiende dingen. Maar de overige partities hoeven toch niet verwijderd te worden?

Geplaatst door Willem-Aart

Op C: staan verder geen boeiende dingen. Maar de overige partities hoeven toch niet verwijderd te worden?

Met fdisk wel want een gewone dos-opstartdiskette leest geen NTFS dus moet je eerst de partities verwijderen en weer aanmaken (weer Fat32 geworden) MAAAARRRRR er zijn opstartdiskettes die geen moeite hebben met NTFS. Kijk eens op http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm daar staat ook een setupdisk bij voor XP-prof-sp2 voor problemen met je MBR

Het is gelukt, waarschijnlijk was er iets met m'n MBR, met behulp van een hulpprogramma op de "Ultimate Boot CD", oid, heb ik 'm gerepareerd, alle partities gewist, en toen Windows XP Pro SP2 geinstalleerd, werkt nu perfect.

Mijn dank is groot!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan