Na hardware overzetten zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillNL

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Groot) Probleem...

Hallo,

Ik had een nieuwe case gekregen, en ik kreeg hem gistermiddag binnen. Happy natuurlijk, en ik dacht misschien ben ik dan ook eindelijk van mijn warmteprobleem af...

Ik haal heel m'n oude pc leeg, en begin alles (zo voorzichtig mogelijk) over te zetten. Ik kan me niet herrineren dat ik me maar iets gestoten heb of iets dergelijkt. Alleen het moederboord was even passen en meten, maar uiteindelijk ging het goed.

Gisteravond tot laat door gegaan, en alles zat er dan eindelijk in. Ik had alleen de LED-jes nog niet aangesloten maar ik dacht dat komt morgen wel.

Vanochtend verder gegaan met in elkaar zetten, alle LEDs aangesloten, sluit mijn pc op de stroom aan, en zet hem aan...

De fans gaan draaien (allemaal, dus 2 casefans, cpu fan, voeding fan, en gpu fan). Ook hoor ik de HD aangaan, de DVD stations werken... Wat is het probleem? Het werkt wel, maar hij start niet op. Het scherm blijft zwart... Ook hoor ik geen geluiden dat hij aan het opstarten is. (normaal hoor je dan de CPU een beetje kraken zegmaar)..

Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? Ik heb alle kabels goed aangesloten. Voedingstekker (of iets dergelijks, een grote stekker in ieder geval) op de mobo, 2 molex op de dvd spelers, pentium 4 stekker op de mobo... Precies hetzelfde als in mijn vorige case (ook zelfde voeding...)

Wat moet ik doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
afstandsbusjes gebruikt tussen moederbord en case?

probeer eens zo kaal mogelijk optestarten
1 geheugenlat 1 schijf etc etc

Dat mag ik hopen, anders doet ie vanaf nu nooit meer iets... :shocked:

Zitten ECHT alle stekkers aangesloten?:rolleyes: Ook de HDD's op het moederbord aangesloten (anders valt er weinig te booten) met die platte IDE kabels

Laatst bewerkt:

probeer eens zo kaal mogelijk optestarten
1 geheugenlat 1 schijf etc etc

Ja afstandbuisjes zitten er tussen. Als ik de videokaart eruit haal is het nog prescies hetzelfde. Ik heb al geprobeerd:

-Andere videokaart
-Werkgeheugen in ander balkje. Werkgeheugen is weekje geleden vervangen.

Zitten ECHT alle stekkers aangesloten? Ook de HDD's op het moederbord aangesloten (anders valt er weinig te booten) met die platte IDE kabels?

IDE zit goed vast, en HDD ook... (met zo'n rood SATA kabeltje.

Nogmaals: Alles eraf.

Het enige wat je moet aansluiten:

1. 1 strip geheugen
2. de 2 voedingstekkers op je moederbord
3. videokaart (plus eventueel de voedingsstekker van die videokaart)
4. de processorkoeler
5. Je beeldscherm op de videokaart aansluiten

Kijk ook even of je bios-batterij nog goed zit: wil nog weleens verdraaien

En meer echt niet aansluiten. OOk geen usb-apparaten!

Nu behoor je in elk geval een bootscherm te krijgen. Met een foutmelding omdat je geen harde schijf hebt aangesloten.

Werkt het nog niet? Probeer dan eens een bios-reset.

ja, wat marsmannetje al zegt.... strippen de boel

vervolgens vanaf het absolute minimum weer proberen alles één voor één er weer op te zetten, kom je vanzelf tegen wat niet werkt zoals het hoort.

Nogmaals: Alles eraf.

Het enige wat je moet aansluiten:

1. 1 strip geheugen
2. de 2 voedingstekkers op je moederbord
3. videokaart (plus eventueel de voedingsstekker van die videokaart)
4. de processorkoeler
5. Je beeldscherm op de videokaart aansluiten

Kijk ook even of je bios-batterij nog goed zit: wil nog weleens verdraaien

En meer echt niet aansluiten. OOk geen usb-apparaten!

Nu behoor je in elk geval een bootscherm te krijgen. Met een foutmelding omdat je geen harde schijf hebt aangesloten.

Werkt het nog niet? Probeer dan eens een bios-reset.

Ook de IDE kabel? En hoe reset ik de bios?

Ik hoor wel de processor starten zegmaar, maar er komt gewoon een zwart scherm, met no video input.

Om te checken of mijn mobo het nog deed heb ik even het werkgeheugen eruit gehaald en ik hoor een piep, dus die doet het nog.

Zonder IDE kabel doet hij nog niets... Ik weet niet of er een onboard opzit. Er zit wel zo'n vga aansluiting op mijn mobo.

Ja dus.... :P
Nu: haal je losse videokaart eruit. en sluit je scherm aan op de vga aansluitng van je mobo.
Dan zal het wel werken denk ik. Dan in de bios de onboard weer uitzetten en je losse videokaart weer plaatsen.
door het loshalen is je bios gereset en is je onboard vga weer aangegaan. Denk ik...

Ja dus.... :P
Nu: haal je losse videokaart eruit. en sluit je scherm aan op de vga aansluitng van je mobo.
Dan zal het wel werken denk ik. Dan in de bios de onboard weer uitzetten en je losse videokaart weer plaatsen.
door het loshalen is je bios gereset en is je onboard vga weer aangegaan. Denk ik...

Helaas! Ik dacht en hoopte dat je gelijk had.

Alles is eruit, de sata, ide kabel, videokaart... Vga aangesloten op mobo... nog niets...

CPU goed aangesloten? kan vaak niet mis gaan, maar kan wel dit soort problemen veroorzaken. Kijk even of je CPU dus ook goed zit. (ook de koeler en alles)

CPU goed aangesloten? kan vaak niet mis gaan, maar kan wel dit soort problemen veroorzaken. Kijk even of je CPU dus ook goed zit. (ook de koeler en alles)

Ik zal voor de zekerheid even kijken maar ik heb de cpu niet losgehad...

EDIT: Kan niets bijzonders ontdekken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan