Na hardware overzetten zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer je oude voeding nog even.
Of gebruik je al de oude voeding?

(anders weet ik het echt niet meer...)

Probeer je oude voeding nog even.
Of gebruik je al de oude voeding?

(anders weet ik het echt niet meer...)

Ik heb pas een nieuwe voeding, 550 watt.

Hoe reset ik mijn BIOS? Batterijtje eruit? En moet ik nog op speciale dingen letten als ik dat doe?

Ik heb pas een nieuwe voeding, 550 watt.

Hoe reset ik mijn BIOS? Batterijtje eruit? En moet ik nog op speciale dingen letten als ik dat doe?

Ik bedoel dus de voeding die je in je oude kast gebruikte: daarvan weet je dat ie goed is. (ik kan niet bepalen of je nu die voeding mee hebt genomen naar je nieuwe kast of niet)

Batterij een minuut eruit halen is genoeg. (ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je ook je voedingskabel uit je systeem moet halen (???))
En anders even de jumper hiervoor anders zetten, maar dat vinden de meeste mensen vaak te lastig :p

Hierna dus zeker de vga van je moederbord gebruiken (door de reset...)

Ik bedoel dus de voeding die je in je oude kast gebruikte: daarvan weet je dat ie goed is. (ik kan niet bepalen of je nu die voeding mee hebt genomen naar je nieuwe kast of niet)

Batterij een minuut eruit halen is genoeg. (ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je ook je voedingskabel uit je systeem moet halen (???))
En anders even de jumper hiervoor anders zetten, maar dat vinden de meeste mensen vaak te lastig :p

Hierna dus zeker de vga van je moederbord gebruiken (door de reset...)

ik gebruik de voeding die werkte in mijn oude kast. Ik ga het eens proberen.

volgens mij heeft WillNL zijn computer het raam uitgegooid :eek:

Yup :p heb alleen de LEDs er nog even uitgehaald, omdat ik die nog wel leuk vond, de rest ligt voren op de straat:p:p

Maar zonder gekkigheid, morgen haal ik hem helemaal weer uit elkaar en doe ik het gewoon nog eens. Ik zal wel een stom foutje hebben gemaakt.

OK...

PC helemaal uit elkaar weer, en weer terug in elkaar...

zelfde probleem. echt hopeloos. Hoe kom ik te weten wat er kapot is?

Dan bestel ik iets nieuws.

Misschien is het dan wel gewoon je moederbord die door statische elektriciteit kapot is gegaan.

als ik moest gokken, dan zou ik daar ook op gokken....
Maar ja, zeker ben ik niet.

Start eens op zonder geheugen, of had je dat al gedaan?
lama.. dat had je al gedaan.
Ik zou het van afstand ook niet weten.

Laatst bewerkt:
Elke keer als ik mijn mobo aanraakte heb ik me eerst statisch ontladen.

was het een compaq?
dan werkt ie niet zonder de originele voeding.

1. Het is een HP
2. In vorige case heb ik de voeding vervangen en werkt perfect.

Waar ik aan zat te denken: Kan er kortsluiting zijn tussen het mobo en de kast? Het mobo staat op ijzeren 'voetjes' zegmaar...

OK, eigenlijk heel stom hoor dit. Ik zou mezelf moeten schamen, maar het is ook de eerste keer dat ik dit doe... :o

Ik haalde het mobo er weer eens uit en keek eens goed. Ik zag nogal veel stof in zo'n pci slot zitten dus ik ontstof dat ff... RAM geheugen erin, en de pc start op. Alleen tijdens het opstarten krijg ik de error: System fan failed. Please make serice ofzo. Nu kan het zijn dat mijn CPU fan kapot is maar die draait gewoon. Kan het eraan liggen dat ik mijn casefan nu op een molex aansluit i.p.v op het moederbord?

Bedankt allemaa voor de hulp, want de pc doet het gewoon zoals het hoort :thumb::thumb::thumb::thumb:

OK, eigenlijk heel stom hoor dit. Ik zou mezelf moeten schamen, maar het is ook de eerste keer dat ik dit doe... :o

Ik haalde het mobo er weer eens uit en keek eens goed. Ik zag nogal veel stof in zo'n pci slot zitten dus ik ontstof dat ff... RAM geheugen erin, en de pc start op. Alleen tijdens het opstarten krijg ik de error: System fan failed. Please make serice ofzo. Nu kan het zijn dat mijn CPU fan kapot is maar die draait gewoon. Kan het eraan liggen dat ik mijn casefan nu op een molex aansluit i.p.v op het moederbord?

Bedankt allemaa voor de hulp, want de pc doet het gewoon zoals het hoort :thumb::thumb::thumb::thumb:
Huh.. Nouja. Probleem opgelost: das t belangrijkste. Ik ben blij voor je! (vind je het raar dat wij hier niet aan hebben gedacht?)

Over die system fan. Kan het zijn dat jij een moederbord had waar standaard een fan op zat?
Ik kreeg namelijk die melding ook toen ik die verving door een fanloze.

Maar goed: je kan die waarschuwing uitzetten in de Bios. Je hebt een biosreset gedaan, weet je nog?

Bedankt, ik weet het al hoe ik die waarschuwing wegdoe.

Ja het is allemaal een beetje apart, maarjah ik had het nog nooit eerder gedaan dus dan is het denk ik voor iedereen wel moeilijk, maar het is toch gelukt :thumb::thumb:

En over die BIOS: Toen ik mijn pc voor de eerste keer weer reboote was de reset ongedaan gemaakt zegmaar: Oftewel, ik had alle instellingen weer gewoon terug.

Bedankt!:thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan